جیب‌بر حرفه‌ای تهران دستگیر شد

رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک جیب بر حرفه ای که با کارت عابر بانک شهروندان به خریدهای میلیونی دست زده بود خبر داد، در بیشتر موارد مالباخته های این پرونده، رمز عابربانک خود را کنار کارت نگهداری می کردند.

جیب‌بر حرفه‌ای تهران دستگیر شد
کد خبر: 274619
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۰:۵۲:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ کارآگاه کامیار چهری در تشریح این خبر بیان داشت: مدتی پیش فردی با مراجعه به این پایگاه اعلام کرد که از کارت عابربانک اش مبالغی به حساب دیگری واریز شده است بدون اینکه وی از ماجرا خبر داشته باشد. این فرد مدعی بود با بررسی کارت های عابربانک اش متوجه شده است یکی از کارت های عابربانک خود را مدتی پیش گم کرده است.

با بررسی های صورت گرفته توسط کارآگاهان این پایگاه هویت فردی که به حساب او پول ها از کارت مالباخته واریز شده بود شناسایی که با دستور قضائی این فرد به پایگاه آگاهی احضار و مشخص شد که وی از این ماجرا هیچ خبری نداشته است.

وقتی از وی بازجویی انجام گرفت مشخص شد کیف پول این فرد که حاوی کارت های عابربانک اش نیز بوده در شلوغی یکی از ایستگاه های اتوبوس BRT به سرقت رفته است که این فرد در این زمینه مدارکی نیز تحویل کارآگاهان داد. همچنین مشخص شد که این فرد فراموش کرده بود که کارت عابربانک خود را بسوزاند.

در ادامه با مشخص شدن به سرقت رفتن کارت عابربانک این فرد، تلاش های کارآگاهان معطوف روی این مسئله مشخص شد به تازگی، واریزهایی از این کارت به حسابی که از بانکی داخل زندان تهران بزرگ افتتاح شده بود انجام شده است و صاحب این حساب از زندان به پایگاه منتقل شد.

متهم پس از انتقال از زندان به پایگاه، با توجه به مدارک موجود در پرونده لب به بازگویی واقعیت گشود و اعتراف کرد که با فرد دیگری از جیب بران حرفه ای پایتخت به نام مهدی.م در ارتباط بوده و سرقت هایی که این فرد انجام داده را به نوعی پولشویی کرده است.

در ادامه کارآگاهان با مشخص شدن هویت مهدی.م مخفیگاه وی را مورد شناسایی قرار دادند و با دستگیر کردن وی، او را به بازداشتگاه پایگاه سوم آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم با هماهنگی های انجام شده از سوی مقام محترم قضائی، تحت بازجویی قرار گرفت و صراحتا به 20 فقره سرقت از نوع جیب بری در ایستگاه های اتوبوس های BRT به خصوص در ساعات شلوغی شهر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه چهری با اشاره به اینکه تا کنون هر نفر به طرح شکایت از متهم پرداخته اند عنوان داشت: یکی از دو مالباخته شناسایی شده برای متهم، رمز کارت عابربانک را که برای کارهای روزمره شرکت شان استفاده می کرد همراه کارت عابربانک خود نگه می داشت که متهم موفق شده بود با استفاده از همین رمز 17 میلیون تومان به کارت دیگری جابجا نماید.

رئیس پایگاه سوم آگاهی تهران بزرگ در پایان با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و شلوغی های خرید سال نو یادآور شد: در محیط های شلوغ مانند ایستگاه های اتوبوس و BRT مراقبت های لازم را به عمل آورده و نسبت به نگهداری و حفظ رمز کارت عابربانک خود کوشا باشند تا از طرف افراد فرصت طلب مورد سو استفاده واقع نشوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها