کد خبر: 274461
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران:

طراحی شهری آسیب‌شناسی شود/ معماری شهری مبنای تصمیم سازی در مدیریت شهری

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز باید از مجموعه تصمیم گیری ها در حوزه معماری و طراحی شهری آسیب شناسی داشته باشیم، گفت: حوزه معماری و شهرسازی یک حوزه ای است که مبنای بسیاری از حوزه های تخصصی دیگر در مدیریت شهری و در کشور است.

طراحی شهری آسیب‌شناسی شود/ معماری شهری مبنای تصمیم سازی در مدیریت شهری
کد خبر: 274461
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سالاری با بیان اینکه بعد از چهار دهه کار معماری و تصمیم گیری در حوزه معماری و شهرسازی و بخصوص توسعه شهری باید یک ارزیابی از مجموعه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و تاثیر این تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها را در محیط شهری و روستایی و اساسا در جغرافیای جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم این تصمیماتی که در این چهار دهه و در فرایند استقرار دولت های مختلف با رویکردها و باورهای مبتنی بر مبانی نظری مختلف اتخاذ شده و مصوباتی که در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بالاترین نهاد در این حوزه تصویب و ابلاغ شده و تصمیماتی که در شوراهای شهر کشور و بخصوص شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون تخصصی آن پیگیری و اتخاذ شده مطالعات و پژوهش های انجام شده در دانشگاه ها در تشکل های حرفه ای و در جامعه مهندسان مشاور توسط حرفه مندان، برایند و خروجی اش در هویت بخشی به شهرهای کشور و شهر تهران چگونه بوده و ما چه مسیری را رفته ایم.

سالاری با بیان اینکه امروز باید از مجموعه تصمیم گیری ها در حوزه معماری و طراحی شهری آسیب شناسی داشته باشیم، تصریح کرد: مثل همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و امنیتی که ضرورت دارد آنها را مورد آسیب شناسی قرار دهیم و در نهایت مسیر پیش رو را مبتنی بر تجربیات و سعی و خطاهای گذشته و نقاط ضعف و قوت گذشته پیش ببریم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در حوزه معماری و شهرسازی یک حوزه ای است که مبنای بسیاری از حوزه های تخصصی دیگر در مدیریت شهری و در کشور است باید ارزیابی مشابهی داشته باشیم. برگزاری همایش «تهران؛ چهار دهه معماری و طرح های شهری» که مجموعه ای از صاحب نظران با پیشینه مطالعاتی متفاوت و بعضا رویکردهای متفاوت کنار هم جمع می شوند و مباحث را در یک کنفراس مطرح می کنند و برای نهادهای تصمیم گیری مجموعه دانشجویان و دانشگاهیان و حرفه مندان فعال در این حوزه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها