کد خبر: 273286
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۰:۵۵
| |

شهرک اکباتان 41 ساله شد

بر اساس برنامه شورایاری و هیأت مدیره مرکزی شهرک اکباتان، طی مراسمی از سازندگان و خدمات رحمان گلزار شبستری به عنوان بنیان‌گذار شهرک اکباتان، قدردانی شد.

شهرک اکباتان 41 ساله شد
کد خبر: 273286
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۵:۴۰:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌‌ از چهار سال پیش برای رفع ابهامات موجود در مورد تاریخچه ساخت شهرک، شورایاری دوره چهارم در راستای هدف «تقویت همبستگی محلی» به پژوهش و مطالعه پرداخت.

یکی از نتایج این برنامه ریزی، برگزاری این مراسم بود که برای اجرای این برنامه از ماه‌ها قبل تیم تخصصی از کارشناسان، مدیران و ساکنین پیشکسوت شهرک با هدایت مسئول کارگروه فرهنگی شورایاری شهرک اکباتان تشکیل و کار خود را آغاز کردند.

حضور حسین ایمانی عضو شورایار شهرک اکباتان و رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در پیگیری مصوبه شورای عالی شهرسازی در مورد اراضی مشاعات شهرک اکباتان در سال 1394 و هماهنگی جلسه در وزارت راه و شهرسازی تلاش تیم ما را به سمت یافتن طرح اصلی شهرک اکباتان سوق داد و در این راه پیگیری‌های مستمر و کارشناسانه به مستنداتی دست یافتیم که ما را در جهت یافتن خالق این عظیم‌ترین سازه بتونی ایران، به دست طراحان و مهندسین و بنیانگذار ایرانی آن، هدایت نمود.

در این مراسم ابتدا تبریزی دبیر شورایار شهرک و حسین کرد رئیس هیأت مدیره مرکزی به مهمانان و مدعوین خیرمقدم گفته و سپس پخش زنده مصاحبه ویدئویی بنیان‌گذار شهرک اکباتان گلزار شبستری پخش شد که با ابراز کارکنان دهه پنجاه شرکت نوسازی و عمران اکباتان مواجه و بارها مورد تحسین و تشویق حاضرین قرار گرفتند.

کُرد ضمن ستودن این اثر هنری و ایده پردازی و تشکر از کار دست اندکاران شهرک اکباتان، مشکلات و معضلات موجود که ناشی از انحراف از طرح های اولیه است را به صورت تیتروار برشمرد و ابزار امیدواری کرد که با تلاش مدیران و دست اندرکاران با یافتن حلقه های مفقوده در آینده نزدیک نسبت به تکمیل این طرح عظیم و رفع مشکلات به وجود آمده، برسند.

سپس 2 نفر از نمایندگان کارکنان شرکت نوسازی مهندس تفته رئیس بخش تولید شن و ماسه و کارگاه سنگ شکن و مهندس صدر نژاد، مسئول یکی از کارخانه‌ها به ذکر تجربیات خود پرداختند.

علی‌اکبر نصرآبادی به عنوان یکی از اولین نقشه کش های شهرک اکباتان با بیان تجربیات به سابقه تهیه اولین ماکت فاز یک شهرک و روند تهیه نقشه ها اشاره نمود و ضمن قدردانی و سپاسگزاری از نقش بی‌بدلیل مهندس گلزار در پروژه عظیم شهرک اکباتان با برشمردن نقش آذری به عنوان یکی از طراحان به سخنرانی پرداخت.

مهمان ویژه این نشست، هرمز شجاعی‌مهر مجری صداوسیما بود.

در انتها گلزار، به صورت زنده از همکاران قدیمی و برگزارکنندگان مراسم تشکر و برایشان آرزوی سلامتی کرد.

منبع: شهروند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها