کد خبر: 273254
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

ذکر نکردن مدت قرارداد کاری چه پیامدی در پی دارد؟

در کارگاهی به مدت 5 سال مشغول یه کار هستم. کارفرما هفته گذشته قراردادی ارائه کرده که در قسمت «مدت قرارداد» تاریخ خاتمه‌ای ندارد. او اصرار دارد که این قرارداد را امضا کنم ولی از پیامدهای قانونی آن که ممکن است به ضرر من باشد می‌ترسم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

ذکر نکردن مدت قرارداد کاری چه پیامدی در پی دارد؟
کد خبر: 273254
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ میراندا مهدوی : پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : با سلام و احترام، در کارگاهی به مدت 5 سال مشغول یه کار هستم و سال‌هاست که قراردادی نداشته‌ام. کارفرما هفته گذشته قراردادی ارائه کرده که در قسمت «مدت قرارداد» تاریخ شروع به کار پرسنل ذکر شده و تاریخ خاتمه‌‌ای ندارد. او اصرار دارد که این قرارداد را امضا کنم و همین اصرار بیجا باعث ظن من گردیده است و از پیامدهای قانونی آن که ممکن است به ضرر من باشد می‌ترسم. لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید.

پاسخ: با توجه به اینکه در قانون کار انواع قراردادهای کاری را داریم هر کدام از این قرارداها شرایط و ضوابط خود را دارند.

گفتنی است در قرارداد کار ارائه‌شده توسط کارفرما در صورتی که مدت ذکر نشده باشد و در قسمت عنوان قرارداد «قرارداد کار دائم» قید شود، امضای آن بلا اشکال خواهد بود. این نکته در قراردادهای کار حائز اهمیت است که در قراردادهای کتبی مشخص نکردن طول مدت قرارداد و یا عدم ذکر تاریخ انقضای قرارداد بر دائمی بودن قرارداد کار دلالت خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها