کد خبر: 273116
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

دریافتی پایه حقوق برخی مدیران از حقوق شهردار تهران بالاتر است

سامانه شفافیت شهرداری تهران حقوق مدیران عامل سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به این ارگان را منتشر کرد. با اعلام حقوق پایه مدیران عامل 44 شرکت، سازمان و موسسه وابسته به شهرداری تهران، دریافتی پایه برخی از این مدیران از حقوق شهردار تهران بالاتر است.

دریافتی پایه حقوق برخی مدیران از حقوق شهردار تهران بالاتر است
کد خبر: 273116
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سامانه شفافیت شهرداری تهران حقوق مدیران عامل سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به این ارگان را منتشر کرد.

براساس آمار اعلامی سامانه شفافیت شهرداری تهران، بیشترین حقوق را محمدرضا قنادان، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر با مبلغ حدود 11 میلیون تومان دریافت می‌کند و نکته جالب اینجاست که براساس اخبار رسمی حقوق شهردار تهران اکنون 9 میلیون تومان است که با 18 درصد افزایش که در لایحه بودجه سال آینده شهرداری پیشنهاد شده است، به حدود 13 میلیون تومان خواهد رسید و این یعنی مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر بیش از حقوق شهردار تهران است.

همچنین کمترین حقوق در میان سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری، به نجم‌الدین محمدی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی با حدود 2 میلیون و 600 هزار تومان و نظری، مدیرعامل موسسه رایانه شهر با حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان اختصاص دارد.

در آماری که در سامانه شفافیت شهرداری منتشر شده، هنوز جای حقوق علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، درویش پور مدیرعامل برج میلاد، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، قادری مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، سفندارمذ مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران و حومه، مسعود سریع‌القلم مدیرعامل شرکت خدماتی کالای شهروند، آبتن مدیرعامل شرکت سرمایه،گذاری شهر، چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم، جاهد مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران و ریاضی سرپرست شرکت همشهری خالی است.

به گفته بهاره آروین، رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، حقوق‌های اعلام‌شده درواقع حقوق و مزایای مستمر بر مبنای حکم است که این همه دریافتی مدیران نیست. درواقع مزایای غیرمستمر که شامل تعطیل‌کاری، اضافه‌کاری، پاداش‌های شش‌ماهه و ... است، به حقوق پایه افراد افزوده می‌شود اما از آنجا که این رقم‌ها به صورت ماهانه تغییر می‌کنند، انتشار رقم ثابت برای آنها منتشر نشده و پس از پایان سال و ابتدای فروردین سال آتی مجموع دریافتی سالانه مدیران محاسبه و متوسط مزایای غیرمستمر آنان طی یک سال منتشر می‌شود.

بهاره آروین، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفته است: سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری در نسل اول 44 عدد هستند اما در نسل دوم رشد فزاینده‌ای داشته‌اند؛ تا جایی که به عنوان مثال در زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران 17 شرکت به عنوان نسل دوم واحدهای تابعه وجود دارد. (البته ابراهیم شیخ، معاون منابع انسانی شهرداری گفته است تعداد صحیح شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری 14 عدد است.)

وی در ادامه تصریح کرده است: برخی از این شرکت‌ها قرار بوده سودده باشند و خودشان گردش مالی خود را به طور کامل عهده‌دار شوند؛ در حالی که وابستگی زیادی به بودجه شهرداری دارند و از طرفی تحت نظارت شورای شهر تهران نیستند.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری را به حیاط خلوت تشبیه کرده و بیان کرده است: در مجموع 13 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری در همین شرکت‌ها و سازمان‌ها صرف می‌شود که نظارت چندانی هم بر آنها اعمال نمی‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها