کد خبر: 272225
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان

تاکید به راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی در جنوب استان

غلامرضا فرخی،‌ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان آمادگی لازم جهت راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی با همکاری ادارت و نهادهای دولتی و بخش خصوصی جنوب استان را دارد.

تاکید به راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی در جنوب استان
کد خبر: 272225
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۲ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان کهنوج بیان کرد: جنوب استان کرمان در زمینه کشاورزی و میراث فرهنگی جزو برترین های کشور و دنیاست.

وی افزود: استان کرمان دارای 7 هزار اثر شناخته شده است که 700 اثر ثبت ملی و 7 اثر ثبت جهانی دارد و این استان گرم‌ترین نقطه جهان و بزرگترین بنا و خانه خشت و گلی را در خود جای داده است.

فرخی با اشاره به اینکه شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ به دنیا معرفی شده، تصریح کرد: با توجه به بحران کمبود آب در کشور باید به صنعت گردشگری بیش از پیش توجه کرد. در این حوزه با کمترین سرمایه گذاری می توان در زمینه صنایع دستی و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اقدام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان بیان کرد: با توجه به طبیعت بکر جنوب استان کرمان و بازدید تعداد کثیری از گردشگران از این منطقه، آماده سازی زیرساخت های گردشگری شهرستان کهنوج از ضروریات است که باید با همکاری دستگاه های ذیربط در اولویت کار شهرستان قرار بگیرد.

وی افزود: باید نگاه دستگاه ها و نهادهای دولتی نسبت به گردشگری تغییر کند و با حمایت و ارائه طرح های تشویقی به سرمایه گذاران بخش گردشگری کمک کنیم و انگیزه حضور دوباره آنها در صنعت گردشگری را فراهم سازیم.

فرخی اظهار کرد: با توجه به اینکه جنوب استان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود، بنابراین این منطقه ظرفیت راه اندازی گردشگری کشاورزی را دارد.

وی تصریح کرد: باید به راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در خانه هریک از مردم بومی شهرستان کهنوج پرداخت و زمینه را برای حضور گردشگران خارجی و عرضه و نمایش محصولات کشاورزی، آداب و رسوم و خوراکی ها محلی فراهم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه بیان کرد: کارگاه مرمت قلعه کهنوج از نیمه دوم اسفندماه جاری شروع به فعالیت می کند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان آمادگی لازم جهت راه اندازی موزه های مشارکتی با همکاری ادارت و نهادهای دولتی و بخش خصوصی جنوب استان را دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها