300 ساعت آموزش، حکم شکارچی مجرم

شکارچی مجرم ملزم به ارائه 300 ساعت آموزش رایگان به بازدیدکنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط زیست و حیات وحش و ارزش و فواید آن شد.

300 ساعت آموزش، حکم شکارچی مجرم
کد خبر: 267046
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۱۰:۲۱:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: قاضی شعبه 101 دادگاه شهر محمدیه شهرستان البرز به فردی که اقدام به شروع به شکار جانوران وحشی با سلاح غیرمجاز و در فصل غیرمجاز در حوزه قضائی این دادگاه کرده بود با توجه به شغل و شرایط خاص، نداشتن سابقه کیفری و در راستای آشتی متهم با محیط زیست و فرهنگ‌سازی در این زمینه، وی را علاوه بر مجازات نقدی، محکوم و ملزم به 300 ساعت آموزش رایگان بازدیدکنندگان موزه تنوع زیستی محمدیه در خصوص اهمیت و لزوم تداوم چرخه محیط‌زیست و حیات‌وحش و ارزش و فواید آن کرد.

وی تصریح کرد: در دادنامه صادر شده اشاره شده متهم قبل از حضور در موزه و انجام کار خدماتی (300 ساعت جایگزین 4 ماه حبس) باید 40 ساعت آموزش زیر نظر کارشناسان محیط زیست گذرانده و سپس معلومات خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

پسندیده عنوان کرد: رأی قاضی این شعبه یکی از نمونه‌های شایسته استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس است که علاوه بر تأمین آثار فردی اصلاح فرد مجرم به نوعی آثار فرهنگی و اجتماعی سازنده را نیز تأمین می‌کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اشاره کرد: قانون‌گذار در بند ب ماده 3 آئین‌نامه موضوع ماده 79 قانون مجازات اسلامی، در مورد نحوه اجرای مجازات‌های جایگزین حبس، سازمان محیط زیست را از جمله نهادهای مجری مجازات‌های جایگزین حبس دانسته است که به این طریق راه تبدیل مجازات حبس به انجام خدمات رایگان انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها