کد خبر: 266624
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۲:۰۰
| |

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

مغازه‌داران بالای شهری به کف خیابان کوچ کرده‌اند

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کوچ مغازه‌داران بالای شهری به کف خیابان، گفت: از وظایف شهرداری است تا نسبت به رفع مشکلاتی که دستفروشی ایجاد می‌کند، اقدام کند.

مغازه‌داران بالای شهری به کف خیابان کوچ کرده‌اند
کد خبر: 266624
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که دستفروشی برای مدیریت شهر ایجاد می‌کند از کوچ مغازه‌داران شمال شهری تهران به کف خیابان تحت عنوان دستفروشی خبر داد و این امر را مغایر با تامین حقوق کارگران دانست.

وی با گفتن اینکه براساس قانون، شهرداری موظف است با پدیده سد معبر مقابله کند و طبیعتا هر فعالیتی که سد معبر باشد به عنوان عامل مزاحم تلقی می‌شود و از وظایف شهرداری است که برای رفع آن تلاش کند، ادامه داد: از وظایف شهرداری است تا نسبت به رفع مشکلاتی که دستفروشی ایجاد می‌کند، اقدام کند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری متاسفانه به‌خاطر وجود پاره‌ای از مشکلات اعم از وضعیت معیشت مردم، مسائل اقتصادی شهروندان با این پدیده مماشات می‌کند اما این امر به منزله تائید این کار نیست. لذا باید بپذیریم شهروندان تهران 10 میلیون نفر هستند که نباید حقوق آنان پایمال شود اما از سوی دیگر بخشی از شهروندان برای ارتزاق خود دستفروشی می‌کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه در اصل به ساماندهی دستفروشان به عنوان امری ضروری تاکید دارم و لازم است شهرداری، دولت، وزارت بازرگانی، حوزه‌های صنفی و... نسبت به این مقوله ورود کنند، گفت: دستفروشی‌ها اختلال‌هایی در برخی واحدهای صنفی ایجاد می‌کنند و آنان حقوق مکتسبه‌ای دارند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها