کد خبر: 265134
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۴:۵۱:۰۰
| |

بدهی‌های بیمه سلامت چگونه تسویه می‌شود؟

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت گفت: با اعتباری که از محل 500 میلیون یورو به این سازمان تخصیص یافت، 2 هزار و 640 میلیارد تومان از بدهی‌ها پرداخت شد و در صورت پرداخت باقیمانده این مبلغ به سازمان بیمه سلامت می‌توان بخش عمده بدهی‌های سال 96 را تسویه کرد.

بدهی‌های بیمه سلامت چگونه تسویه می‌شود؟
کد خبر: 265134
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۴:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی نوروزیان روز شنبه افزود: البته بدهی‌های این سازمان به پزشکان عمومی، متخصصان، درمانگاه‌ها، مراکز دیالیز و داروخانه‌ها برای سال 96 به طور کامل پرداخت شده، اما بخشی از بدهی‌های مربوط به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باقی مانده است.


وی همچنین درباره بودجه سازمان بیمه سلامت بیان کرد: این سازمان دارای دو بودجه شرکتی و عمومی است. بودجه شرکتی توسط مجمع بیمه سلامت به تصویب می‌رسد، اما بودجه عمومی از محل منابع دولتی به بیمه سلامت اختصاص پیدا می‌کند.


نوروزیان ادامه داد: اگر مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای عالی بیمه تکالیفی را بر عهده سازمان‌های بیمه گر پایه قرار دهند و اعتبارات مورد نیاز را در لایحه بودجه در نظر نگیرند، همواره سازمان با زیان انباشته و کسری منابع مواجه خواهد بود و این موضوع اثر قابل توجهی بر عملکرد سازمان می‌گذارد.


مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت گفت: این سازمان در بیشتر سال‌ها با زیان انباشته مواجه بوده است. به عنوان مثال در ابتدای ورود به سال 97 حدود 8 هزار و 900 میلیارد تومان زیان داشته است. هرچند سازمان بیمه سلامت در ایجاد زیان انباشته نقشی ندارد. وی افزود: البته دولت و مجلس همواره در کنار این سازمان هستند و موافقت مجلس و دولت مبنی بر پرداخت بخشی از بدهی‌های سازمان از طریق انتشار اوراق خزانه و همچنین موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر پرداخت بخش دیگری از بدهی‌های سازمان از طریق صندوق توسعه ملی نشان دهنده همین مطلب است.


نوروزیان اظهار داشت: راهکار ایجاد ثبات در وضعیت منابع و مصارف بهره گیری سازمان از منابع پایدار در بودجه سنواتی است. همان گونه که اکنون یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت داده می‌شود و این نمونه‌ای از منابع پایدار است، بسیاری از کشورهای جهان نیز با بهره مندی از منابعی که به صورت پایدار از لایحه بودجه درنظرگرفته می‌شوند، به نظام بیمه‌ای کمک می‌کنند؛ این موضوع از استقرار نظام چند لایه رفاه و تامین اجتماعی است که یکی از لایه‌های آن استقرار و بهره مندی مردم از بیمه پایه است.


مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت بیان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای کنترل هزینه، بهره مندی از راهنماهای بالینی است. همچنین استقرار نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده، در صورت وجود زیرساخت‌ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها