کد خبر: 264578
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور:

25 درصد شهرداری‎ها چک لیست مناسب‎سازی را رعایت نمی‎کنند

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: 25 درصد شهرداری‎ها چک‌لیست مناسب‎‌سازی را رعایت نمی‎کنند.

25 درصد شهرداری‎ها چک لیست مناسب‎سازی را رعایت نمی‎کنند
کد خبر: 264578
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ امیر مغانلو درحاشیه اولین نشست تخصصی مناسب‌سازی با حضور معاونان عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد ملی مناسب‌سازی به‌صورت فعال در کشور در حال تشکیل است و ستادهای استانی به ریاست استاندار و به تبع آن ستاد شهرستانی در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران فعال بوده که پیگیر مناسب‌سازی هستند.


وی تصریح کرد: در نقاط سکونتگاه از مقیاس‎های خرد روستاها، بخش‎ها و شهرها تا مقیاس ملی در حال انجام است که در مقیاس ملی بحث سیاست‌گذاری‌ها دنبال می‎شود تا آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات برای مناسب‌سازی اعمال شود و با همکاری وزارت راه و شهرسازی بازبینی شرایط و ضوابط شهرسازی و معماری لازم را برای معلولین انجام دهیم.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در سال 93 در ابتدای اجرای بحث مناسب‌سازی در هیچ شهرداری کشور برای مناسب‌سازی بحث چک‌لیست نظارتی اعمال نمی‎شد ولی در یک تغییر تدریجی 25 درصد چک‌لیست را رعایت نمی‎کنند و 75 شهرداری‎ها به‌صورت مکانیزه یا دستی چک‌لیست مناسب‌سازی در ساختمان‎های شهری را رعایت می‎کنند.

مغانلو در ادامه اظهارکرد: ماحصل کار مطلوب بوده اما نیاز به کار مستمر دارد تا بازخورد مثبت آن را ملموس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با پیوست مناسب‌سازی موافق هستیم،گفت: برای مناسب‌سازی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و جانبازان همه دستگاه‎ها یک ردیف اعتباری برای مناسب‌سازی داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها