کد خبر: 261439
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

هک سایت دانشگاه فردوسی مشهد تکذیب شد

دانشگاه فردوسی مشهد با صدور اطلاعیه ای شایعه هک شدن سایت این مرکز آموزش عالی را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

هک سایت دانشگاه فردوسی مشهد تکذیب شد
کد خبر: 261439
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشگاه فردوسی مشهد روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای شایعه هک شدن سایت این مرکز آموزش عالی را تکذیب کرد.

در اطلاعیه دانشگاه فردوسی مشهد آمده است: در پی دریافت پیام نامتعارف در پرتال تعدادی از دانشجویان دانشگاه، موضوع به سرعت در همان دقایق ابتدایی این رخداد توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) دانشگاه فردوسی مشهد پیگیری و رفع شد.


پیام از طریق امکان ارسال پیام استادان برای دانشجویان در پرتال دانشجویی و از شناسه تعدادی اندک از استادان برای دانشجویان آنها ارسال شده است که تعداد اندکی از دانشجویان پس از ورود به پرتال خود آن را مشاهده کرده اند.


دانشگاه فردوسی مشهد در این اطلاعیه افزود: با سرعت عمل و پشتیبانی فاوا انتشار و ارسال پیام بلافاصله متوقف شد لذا هیچ سایتی از مجموعه سایتهای این دانشگاه هک نشده و آسیبی به اطلاعات آنها وارد نشده است. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) دانشگاه فردوسی از زیرساخت بسیار قوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کارآمدی و امنیت بسیار بالا برخوردار است و هم اکنون تمامی سرویسهای رایانه ای دانشگاه در حال سرویس دهی بوده و مشکلی در زمینه سامانه ها وجود ندارد.


دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت 24 هزار دانشجو دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها