کد خبر: 254603
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۳۶:۰۰
| |

مشاور وزیر بهداشت:

برنامه ملی توابخشی تدوین شد

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی از تدوین برنامه ملی توانبخشی خبر داد و گفت: چهارهزار تخت توانبخشی کم داریم و فقط 200 تخت در این حوزه در کشور فعال است.

برنامه ملی توابخشی تدوین شد
کد خبر: 254603
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد تقی جغتایی روز چهارشنبه در حاشیه همایش سالانه طب فیزیکی و توانبخشی در سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل هزینه بر بودن ایجاد تخت های توانبخشی و عدم پوشش بیمه ای، این کمبود وجود دارد در حالی که نیاز فوری به 4 هزار تخت توانبخشی در کشور داریم.


وی افزود: خدمات توانبخشی در کشور باید گسترش یابد. اکنون این خدمات فقط به تعداد معدودی از افرادی که دچار بیماری های ستون فقرات و مشکلات اسکلتی، عضلانی، کمر درد و دست درد هستند ارائه می شود.


جغتایی ادامه داد: خدمات توانبخشی باید به صورت تیمی و مداوم به بیمارانی که دچار قطع نخاع، ضربه مغزی، سکته مغزی، اختلالات تکاملی، پارکینسون و ام اس ارائه شود تا این بیماران بتوانند به زندگی ادامه دهند.


وی اضافه کرد: اگر خدمات توانبخشی در کشور درست ارائه شود نیاز به درمان کم می شود و لازم است میان وزارت رفاه و بهداشت در این زمینه هماهنگی انجام شود.


مشاور وزیر بهداشت از تدوین برنامه ملی توانبخشی خبر داد و گفت: پیش نویس این برنامه که توسط جمعی از کارشناسان حوزه توانبخشی نوشته شده، آماده شده است و باید توسط شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصویب شود.


جغتایی ادامه داد: برنامه ملی توانبخشی، هماهنگ کننده بین وزارتخانه های علوم و بهداشت و سایر نهادها است و ارائه خدمات توانبخشی را تسهیل می کند.


مشاور وزیر بهداشت گفت: لازم است خدمات توانبخشی با خدمات پزشکی و مراقبتی تجمیع شو و خدمات مشاوره ای و حرفه ای را نیز در بر بگیرد.


وی گفت: ارائه خدمات توانبخشی سبب بازتوانی فرد می شود و امنیت روانی و اجتماعی فرد را به دنبال دارد.


همایش سالانه طب فیزیکی و توانبخشی با هدف ارائه تشخیص و درمان توانبخشی با حضور کارشناسان و پزشکان در سالن همایش های رازی از امروز آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها