کد خبر: 253292
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

عوارض جبران ناپذیر استفاده از بوتاکس در آرایشگاه‌ها

 یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان کرد: تزریق سم بوتولینوم در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز می‌تواند با عوارض خرناکی برای بیمار همراه باشد همچنین با تحمیل هزینه بالا فشار روحی زیادی بر بیمار و خانواده اش وارد کند.

عوارض جبران ناپذیر استفاده از بوتاکس در آرایشگاه‌ها
کد خبر: 253292
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بینا افتخارسادات متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه استفاده از سم بوتولینوم که با نام تجاری بوتاکس (Botox) معروف است در مراکز غیرمجاز و آرایشگاه ها که برای مواردی همچون رفع گرفتگی عضلانی به کار می رود، عوارض خطرناکی به دنبال دارد، گفت: تزریق سم بوتولینوم در این مراکز می‌تواند با عوارض مختلفی برای بیمار همراه باشد و با تحمیل هزینه بالا فشار روحی زیادی بر بیمار و خانواده اش وارد کند.


وی خاطرنشان کرد: سم بوتولینوم ابتدا برای درمان اسپاسم های صورت استفاده می‌شد و پس از آن برای از بین بردن چروک صورت مورد استفاده قرار گرفت.


افتخارسادات اظهار داشت: این سم امروزه نه تنها در درمان اسپاستیسیتی ناشی از ضایعات نخاعی، ضربه (تروما) و سکته های مغزی استفاده می‌شود، بلکه در حوزه درمان دردها نیز کاربرد دارد.


سم بوتولینوم (Botulinum toxin) که با نام تجاری بوتاکس (Botox) در ایران معروف است از سم باکتری کلستریدیوم تهیه و برای فلج موقت عضلات تزریق می‌شود. تزریق بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود.


افتخار سادات ادامه داد: عوارض خطرناک سم بوتولینوم در بیست و دومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران نیز مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: این سمینار پنجم تا هفتم دی‌ماه سال جاری در سالن همایش‌های رازی تهران به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران همچنین گروه‌های آموزشی و انجمن های علمی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه 200 مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده که 70 مورد آن به عنوان سخنرانی پذیرفته شده است، گفت: تازه‌های طب فیزیکی و توانبخشی و موضوعاتی همچون سندرم های درد، توانبخشی‌های نوین، آرترز و پروتز، نقش طب فیزیکی و توانبخشی در کمک به بیماران دچار آسیب های مغزی نخاعی، بیماری‌های مزمن و بدخیم و مشکلات قلبی عروقی همچنین روش‌های جدید مانند سلول درمانی، طب بازساختی و سونوگرافی اسکلتی در این سمینار مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.


دبیر علمی بیست و دومین سمینار طب فیزیکی ،توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران بیان داشت: در حاشیه این سمینار کارگاه‌هایی در زمینه‌هایی مانند روش‌های کمتر تهاجمی در درمان مشکلات اسکلتی و عضلانی، استفاده از سم بوتولینوم در درمان اختلال‌های اسکلتی عضلانی و تفسیر ام‌آر‌آی اسکلتی عضلانی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها