کد خبر: 252683
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

توانمندسازی دانش آموزان اولویت اصلی ستادمبارزه باموادمخدر

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: این ستاد تمام اولویت خود را بر توانمندسازی دانش آموزان و والدین آنها در برابر آسیب های اجتماعی متمرکز کرده است.

توانمندسازی دانش آموزان اولویت اصلی ستادمبارزه باموادمخدر
کد خبر: 252683
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عارف وهاب زاده روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان باوی در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: خوزستان با پوشش 25 هزار دانش آموز متوسطه موفق ترین استان کشور در اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی روانی دانش آموزان است.


وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر به معضل همه جوامع جهانی تبدیل شده و متاسفانه کشور ما ایران نیز با این آسیب خانمان سوز درگیر شده است.


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه با بیان اینکه آموزش پرورش بزرگترین و مهمترین نهاد اجتماعی کشور است بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان در اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه با هدف آموزش مهارت های اجتماعی نیز موفق عمل کرده است.


وی با بیان اینکه دوره ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی برای آموزش مهارت های اجتماعی است گفت:طرح همکاری خانه و مدرسه از سال 1393 و با هدف آموزش مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان ابتدایی و والدین آنها در کشور آغاز شده است.


وی ادامه داد:اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان در اجرای این طرح نیز جزو استان های پیشرو بوده و برای سومین سال پیاپی به صورت موفق این طرح را به مرحله اجرا درآورده است.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مهمترین کانون های شکل گیری شخصیت افراد خانواده و مدرسه هستند و تمام برنامه فرهنگی مبارزه با آسیب های اجتماعی باید در راستای تقویت و توانمندسازی این 2 نهاد متمرکز شود.


در این همایش یک روزه که از سوی ستادمبارزه با مواد مخدر خوزستان برگزار شده بود، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان و جمعی از مسئولان آموزشی از جمله روسای نواحی آموزش و پرورش اهواز و چند منطقه آموزشی از جمله باوی حضور داشتند.


یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در 9 هزار مدرسه در خوزستان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها