کد خبر: 252370
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

زخم شین‌آباد زنده شد

قربانی‌هایی جدید با همکاری آتش و بی‌مسئولیتی

بار دیگر آتش و مدیران بی‌مسوولیت، با همکاری هم جان چند دانش‌آموز را گرفتند.

قربانی‌هایی جدید با همکاری آتش و بی‌مسئولیتی
کد خبر: 252370
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۷ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیلوفر حامدی- یک بار بافت‌های فرسوده مدارس، بار دیگر هم تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد؛ فرقی به حال دانش آموزان نمی‌کند چون در نهایت‌ آن‌ها قربانی این کم و کاستی‌ها می‌شوند. حوادث متعدد مهر و آبان همین امسال کافی نبود تا روزهای آخر پاییز هم با حادثه‌ای دیگر گره خورد.

این بار نوبت آتش بود تا جان این بچه‌ها را بگیرد. مدرسه‌ای غیرانتفاعی در زاهدان که دانش‌آموزانش تازه پا به گهواره دانش گذاشته‌ بودند.

امروز 27 آذرماه یک واحد آموزشی در زاهدان گرفتار حریق شد و چهار دانش‌آموز این مدرسه دچار سوختگی شدید و به دنبال آن راهی بیمارستان شدند.

مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار چهار دختری هستند که روز سه‌شنبه به مدرسه رفتند اما 2 نفر از آن‌ها فرصت برگشتن به خانه را پیدا نکردند.

علی مرادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان درباره علت این سانحه به اعتمادآنلاین گفت: «این سانحه در مدرسه اسوه حسنه رخ داد که مدرسه‌ای غیر انتفاعی است. متاسفانه مسئولان این مدرسه تخلف کرده‌اند. با اینکه در ابلاغیه‌های آموزش و پرورش به طور مشخص روی مساله استفاده از سیستم‌های گرمایشی استاندارد تاکید کرده‌ایم، اما این مدرسه متاسفانه تخلف کرده و به این بیانیه توجه نداشته است.»

مرادی با اشاره به اینکه معاون وزیر به زودی در بیمارستان حاضر می‌شود عنوان کرد: «معاون وزیر قرار است به زاهدان بیاید تا از نزدیک به اوضاع رسیدگی کند. معاون استاندار هم اینجاست و تا به اینجا همه تلاشمان را کرده‌‌ایم. متاسفانه شرایط مناسبی نیست و همه درگیر هستند.»

رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همه اقدامات لازم را تا کنون انجام داده ایم می‌گوید: «از صبح همه اقدامات خاص را انجام داده‌ایم. نیروهای آتش‌نشانی به سرعت در محل حاضر شدند و مصدومان را هم سریعا به بیمارستان منتقل کردیم.»

مرادی درباره وضعیت سایر مصدومین این حادثه گفت: «2 دانش آموز دچار سوختگی بالای 50 درصد شده‌اند.»

همچنین سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات به مصدومین این حادثه گفته: «مصدومین به بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی منتقل شده‌اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.»

دادستان عمومی و انقلاب استان هم از صدور حکم بازداشت مدیر این مدرسه خبر داده و پس از برررسی این حادثه و نحوه آتش‌سوزی قصور مدیر این واحد آموزشی که موسس مدرسه هم هست از سوی دادستان صادر شد.

در سوی دیگر ماجرا هم مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان به منظور همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزان استعفا کرد.

داود محمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز آموزشی استان زاهدان و مرگ دو دانش‌آموز بر اثر آن گفت: «این مساله امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و قرار شد که کمیسیون هر چه زودتر این مساله را بررسی کند تا مقصران آن شناسایی شوند.»

سیراب، گرمدره، بوشهر، زاهدان و گرماش. وجه تسمیه تمام این مناطق یک چیز است؛ محرومیت. محرومیتی که باعث شده یا بافت‌های مدارسشان فرسوده باشد، یا سیستم‌های گرمایشی استاندارد نداشته باشند.

زخم‌های دختران شین‌آباد هنوز هم مقابل چشمان مردم ایران است و نه تنها مرهمی پیدا نمی‌شود که هر روز هم انگار باید شاهد دردهای بیشتری باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها