کد خبر: 246994
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۷:۰۰
| |

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد:

لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بلاتکلیف است

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بلاتکلیف است گفت: به دلیل مغایریت این کنوانسیون با شرع و قانون موجود کشور به آن نپیوستیم.

لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بلاتکلیف است
کد خبر: 246994
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا آیت‌اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بلاتکلیف است گفت: ما نظرات و پیشنهادات خود را برای این دستگاه ارسال کردیم و بخشی از این پیشنهادات اعمال شد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطر نشان کرد: قوه قضائییه 40 ماده از این لایحه را به دلیل ایرادات عدیده حقوقی آن کم کرده است.

آیت اللهی با بیان اینکه درخصوص منع خشنونت علیه زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی نوشته شده است گفت: ابعاد مختلف حقوق و مسئولیت‌های زنان در جمهوری اسلامی در این سند بیان شده است.

وی افزود این سند در شورا تصویب و تبدیل به قانون شد و بسیاری از ابعاد موجود آن در لایحه منع خشونت علیه زنان به صورت عملیاتی عنوان شده است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با یادآوری این نکته که در برهه‌ای از زمان برخی از جریانهای فکری و سیاسی به دنبال پیوستن ایران به کنواسیون رفع تبعیض علیه زنان بودند گفت: ما به دلیل مغایریت این کنوانسیون با شرع و قانون موجود کشور به آن نپیوستیم اما افکار عمومی خواستار یک برنامه جایگزین بودند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دستگاه مسئول سند حقوق و مسئولیت‌های زنان در جمهوری اسلامی را به همین منظور تدوین و تصویب کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها