وزیر علوم:

باید فهم قرآند در دانشگاه‌ها توسعه یابد

وزیر علوم گفت: مجموعه فرهنگی وزارت علوم شرایطی را فراهم کرده است تا خلاقیت در زمینه قرآن پژوهی افزایش یافته و این فعالیت داوطلبانه در بین دانشجویان در کانون‌های قرآن و عترت صورت گیرد.

باید فهم قرآند در دانشگاه‌ها توسعه یابد
کد خبر: 245611
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۴:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی امروز در مراسم سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، گفت: بعد از مانور فرهنگی بسیار بزرگ در اربعین حسینی که با حضور دانشجویان و دانشگاهیان همراه بود، همه ناظران امر اذعان کردند این همایش مراسمی بی نظیر و جزو نوادر است که امکان وقوع آن بدون دخالت مجموعه دولت فراهم می‌شود. ما مسلمانان ظرفیت‌های بزرگی در کشورمان داریم که باید قدرشناس آن بوده و برای اعتلای آن تلاش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌هاست که ادامه داشته و به صورت مستمر برگزار شده است. این جشنواره به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر (ص) است. نام این جشنواره به نام جشنواره قرآن و عترت است که در واقع امانت داری است که پیامبر گرامی برای مسلمانان به جا گذاشته و شما جوانان به خوبی این امانت را پاس می‌دارید.

غلامی اظهارداشت: ما به عنوان پیروان دین مبین اسلام باید یک نکته را همیشه به هم متذکر شویم که پیامبر (ص) در توضیح دلیل مبعث خود فرمودند من مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را به اتمام برسانم. پس هر کاری ذیل نام شریف دین اسلام و به عنوان شیعه اسلام حتما باید چارچوب اخلاقی آن رعایت شود و ما باید همیشه خود را در قاب اخلاق اسلامی دیده و آن را حفظ کنیم. مجموعه فرهنگی وزارت علوم زمینه را فراهم کرده است تا رشد فضائل دینی در سایه قرآن و الگوهای عترت پیامبر گرامی شکل گیرد. فهم و تدبر قرآن برای مجموعه دانشگاهیان و اساتید توسعه یابد و همچنین شرایطی را فراهم کند تا خلاقیت در زمینه قرآن پژوهی رشد یابد و این فعالیت‌ها که به صورت داوطلبانه در کانون‌های قرآن و عترت صورت می‌گیرد، سرعت گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این جشنواره، جشنواره بزرگی است که در 6 بخش و 33 حوزه فعالیت هم برای دانشجویان خواهر و هم برای دانشجویان برادر پیش بینی شده که کار ارزشمندی است که تمام دانشجویان را از بخش های مختلف آموزش عالی گردهم آورده است. مجموعه فرهنگی وزارت علوم شرایطی را فراهم کرده است تا خلاقیت در زمینه قرآن پژوهی افزایش یافته و این فعالیت داوطلبانه در بین دانشجویان در کانون‌های قرآن و عترت سرعت گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها