کد خبر: 242392
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

بهمن کشاورز، رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بازنشستگی فردی که مردم انتخاب می‌کنند، مشمول ضوابط کلی نیست/ قانون بازنشستگی شامل شهرداران نمی‌شود

بهمن کشاورز وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به قانون نحوه انتخاب شهرداران گفت: در قانون نحوه انتخاب شهرداران، مشخصات شهردار برشمرده شده و از این باب است که عدم شمول قانون اخیر به آنها قابل بحث است.

بازنشستگی فردی که مردم انتخاب می‌کنند، مشمول ضوابط کلی نیست/ قانون بازنشستگی شامل شهرداران نمی‌شود
کد خبر: 242392
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن کشاورز، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و با تاکید بر این موضوع که شهرداران کلانشهرها بر اساس قانون باید از این قانون مستثنی شوند، بیان کرد: به طور‌کلی از آنجا که شهرداران منتخب شوراهای شهر و به تعبیری منتخب مردمی هستند که در یک شهر زندگی می‌کنند و آنها را به منظور اداره شهر خود بر می‌گزینند، علت حکم درباره عدم شمول قانون اخیر نسبت به شهرداران صرف نظر از اینکه نمایندگان چه شهرهایی باشند و به تعبیر دیگر برگزیده در چه شهرهایی باشند درباره سایر شهرداران قابل تسری است.

این حقوقدان در ادامه تاکید کرد: مباحث دیگری که در این زمینه مطرح می‌شود از باب تاکید و تحکیم اولیه است.

کشاورز با تاکید بر اینکه شهرداران شامل قانون بازنشستگی نمی‌شوند، گفت: به عبارت دیگر اگر مردم شهری، کسی را با ویژگی‌هایی که قانون تعیین کرده برگزیدند علی‌القاعده بحث کنار گذاشتن و بازنشستگی او نمی‌تواند مشمول ضوابط کلی‌ای باشد که ناظر بر افرادی است که برگزیده مستقیم مردم یک ناحیه و یک شهر نیستند.

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: بنابراین گمان می‌رود اگر قرار است در این مورد تصمیمی گرفته شود باید تصمیمی کلی باشد.

رئیس پیشین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر قانون نحوه انتخاب شهرداران بیان کرد: تکیه در این مورد به قانون نحوه انتخاب شهرداران است که در آن مشخصات شهرداران برشمرده شده و از این باب است که عدم شمول قانون اخیر به آنها قابل بحث است. در صورتی که موارد دیگری از هر قبیل موجود باشد که قابل انطباق بر این مورد است، لاجرم قابل سرایت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها