کد خبر: 240396
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

رییس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد:

برخورد جدی با دروغ پردازان درباره خودسوزی اخیر

رییس پلیس تهران بزرگ از احتمال تعویق در اجرای سراسری طرح «کاهش» در پایتخت خبر داد.

برخورد جدی با دروغ پردازان درباره خودسوزی اخیر
کد خبر: 240396
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۱ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار رحیمی در حاشیه اجرای طرح جمع آوری اراذل و اوباش و در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کاهش در پایتخت و ممنوعیت تردد و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز ، گفت: اگر احساس کنیم که مردم دچار مشکل می‌شوند و زیرساختها هنوز آماده نشده است قطعاً یک فرصتی را به مردم خواهیم داد. باید مردم بتوانند به راحتی نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند اما متاسفانه خبرهایی به ما گزارش شده که صف های طویل برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه نباید مردم در اجرای طرحی به زحمت افتاده یا متضرر شوند، گفت: این احتمال وجود دارد که با انجام یکسری رایزنی‌ها، اجرای این طرح حدود یک یا دو ماه به تاخیر افتاده و پس از تهیه و فراهم شدن همه زیرساخت‌ها آن را اجرایی کنیم اما تاکنون تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده و رایزنی‌های ما ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا ماموران پلیس می توانند خودروهای بالای یک میلیون تومان عوارض را توقیف کنند، گفت: اعمال قانون صرفاً بر اساس قانون و توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که در دانشکده آموزش دیده و مجوز لازم را دارند انجام می‌شود. ماموران ما تنها بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده می‌توانند جریمه کنند لذا هیچ چیزی فراتر از قانون برای ما وجود ندارد و ما بر اساس قانون رفتار خواهیم کرد.

سردار رحیمی همچنین در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده درباره قتل فرشید حکیم، گفت: چهارشنبه گذشته خبری مبنی بر آتش گرفتن خودرویی به کلانتری 140 باغ فیض اطلاع داده می‌شود. ماموران کلانتری در محل حادثه حضور یافته و خودرویی که در آن یک جنازه در حال سوختن بوده در نقاط غربی تهران مشاهده می‌کنند. بلافاصله ماموران اداره جنایی پلیس آگاهی نیز به محل اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: خانواده این فرد احضار و بررسی‌های اولیه آغاز می‌شود. همچنین نظریه پزشکی قانونی به پلیس اعلام شده و آنچه که براساس پزشکی قانونی به ما اعلام کرده است این فرد به علت خودسوزی جان باخته است. همچنین خانواده او نیز اظهار کردند این فرد مدت‌های زیادی از وضعیت درآمد و مشکلات مالی ناراحت بوده و چندین بار اعلام کرده بوده که به دلیل این مشکلات خود را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه این پرونده در حال بررسی است، گفت: دروغ‌پردازی‌هایی در روزهای گذشته در فضای مجازی شده است، اما همانطور که گفتم نظریه پزشکی قانونی بر عدم اثبات چاقو خوردگی است. دستگاه قضایی قطعا با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی کرده‌اند، برخورد می کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها