کد خبر: 235618
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۴:۴۱:۰۰
| |

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران خبر داد:

ثبت اطلاعات املاک در اختیار دستگاه‌ها توسط سامانه کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در ارتباط با طرح کاداستر گفت: با اجرای این طرح اختلافات بین مردم و دستگاه‌ها از بین خواهد رفت و همچنین از زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.

ثبت اطلاعات املاک در اختیار دستگاه‌ها توسط سامانه کاداستر
کد خبر: 235618
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۴:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه بهمن ماه سال 93 قانونی به نام حدنگار (کاداستر) کشور مصوب شد و کلیه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا ظرف مدت 2 سال اطلاعات نقشه‌ای، UTM و مستندات خود را به اداره کل ثبت ارایه دهند. قرار شده بود سند جلدی املاکی که در گذشته دریافت شدند تبدیل به سند مالکیت کاداستری شود تا این اسناد در سامانه نیز به ثبت برسد. همچنین برای آن بخش از املاکی که فاقد سند بوده‌اند این مورد قابل اجرا است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران بیان کرد: قانون و همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده که کل زمین‌ها مستقلات و اراضی تحت مدیریت خود را برای اخذ سند مالکیت و ثبت در سامانه کاداستر معرفی کنند. متاسفانه در اراضی ملی استان تهران هر چند 98 درصد از املاک در اختیار دستگاه‌های اجرایی دارای سند هستند ولی تنها 7 درصد از این موارد در سامانه کاداستر ثبت شده‌اند.

سعادتیان افزود: ما انتظار داریم صد در صد این نقشه‌ها تهیه و تثبیت شود و دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری‌ها، راه‌آهن و .. برای املاک، مستقلات و فضاهای سبز خود و وزارت بهداشت برای بیمارستان‌ها و املاکی که در هر کدام از شهرستان‌ها و همچنین کلیه دستگاه‌ها نیز به همین روال باید اطلاعات املاک و مستقلات خود را در سامانه کاداستر ثبت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های اجرایی به موقع به تکلیف قانونی خود عمل نکردند، گفت: به طور مثال در سازمان آب منطقه‌ای این مورد سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده است. زیرا اگر دولت همه املاک خود را در سامانه کاداستر به صورت شفاف ثبت و سند مالکیت دریافت کنند، برای انجام امورات دیگر نیاز به استعلام از هیچ ارگانی نیست و اسناد در سامانه به صورت قانونی در دسترس قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران ادامه داد: استعلامات موجب مکاتبات متعدد، نارضایتی مراجعین و تردد شهری بین دستگاه‌ها می‌شود که با اجرای این طرح شفاف‌سازی به گونه‌ای ایجاد خواهد شد که حدود املاک دولت و مردم مشخص خواهد شد و هیچ حقی از هیچ فردی ضایع نمی‌شود. در پی انجام این طرح اختلافات بین مردم و دستگاه‌ها از بین خواهد رفت و همچنین از زمین‌خواری جلوگیری می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها