کد خبر: 234195
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

نمایشگاه مدیریت بحران، بحران‌ساز شد/ پول غرفه‌ها را گرفتند اما نمایشگاه برگزار نشد!

شرکت برگزارکننده نمایشگاه مدیریت بحران، هزینه غرفه‌ها را از شرکت‌کنندگان گرفته اما با گذشت 9 ماه خبری از برگزاری نمایشگاه نیست.

نمایشگاه مدیریت بحران، بحران‌ساز شد/ پول غرفه‌ها را گرفتند اما نمایشگاه برگزار نشد!
کد خبر: 234195
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت برگزارکننده نمایشگاه های مدیریت بحران در سال 95 با نمایشگاه شهر آفتاب قراردادی می بندد تا بر اساس آن طی سالهای 95 و 96 در شهر آفتاب، نمایشگاه مدیریت بحران برگزار کند.

اگرچه این شرکت توانست در سال 95 با دعوت از شرکت های فعال در حوزه مدیریت بحران موفق به برگزاری نمایشگاه شود، اما در سال 96 علیرغم اینکه از 20 شرکت فعال در این حوزه، هزینه اجاره غرفه را گرفته بود، از برگزاری نمایشگاه جا ماند، و هنوز هم برای برگزاری آن با مشکل مواجه است.

حالا برخی از شرکتهای فعال در حوزه مدیریت بحران که برای شرکت در این نمایشگاه، مبالغی را به حساب شرکت برگزار کننده نمایشگاه های مدیریت بحران واریز کرده بودند، معترض شده اند که چرا علیرغم برگزار نشدن نمایشگاه مدیریت بحران، این شرکت حاضر به بازگرداندن پولهای ما نیست.

حمید رضا فضلعلی مدیر عامل شرکت برگزار کننده نمایشگاه‌های مدیریت بحران؛ با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه مدیریت بحران در سال 96، گفت: تا یک سال و نیم قبل مدیریت بحران قانون داشت، ولی بعد از آن تمدید نشد و حالا هم چندین بار قانون به صحن مجلس آمده اما کاری نشده است.

مدیر عامل شرکت برگزار کننده نمایشگاه‌های مدیریت بحران با بیان اینکه سال گذشته برنامه ریزی کردیم که این نمایشگاه در شهر آفتاببرگزار شود، اظهار کرد: در آن زمان به ما اعلام کردند که قانون مدیریت بحران در دستور کار مجلس قرار گرفته و باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که آیا مدیریت بحران همچنان سازمان می‌ماند و یا به وزارتخانه تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که به ما اعلام کردند این قانون تا آخر سال تعیین تکلیف می‌شود، ما هم برگزاری نمایشگاه مدیریت بحران را معلق کردیم تا دوباره در دستور کار قرار گرفت و بر روی آن کارشناسی کردند و به ما گفتند که در دستور کار هیئت رئیسه است.

فضلعلی با تأکید بر اینکه این سازمان معطل قانون است، اظهار کرد: هدف ما این است که نمایشگاه را برگزار کنیم و توانمندی خود را ارائه دهیم ولی وقتی این مجموعه بی قانون شده، کسانی هم که مثل ما در بخش خصوصی در این حوزه فعالیت می‌کنند، به در بسته می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه من 5 سال است که در این حوزه فعالیت کرده‌ام و شرکت‌های بین‌المللی را جذب کرده‌ام، اظهار کرد: به خاطر وضعیت موجود، هر آنچه که ما در این مدت رشته کرده بودیم، در این یک سال پنبه شد.

مدیر عامل شرکت برگزار کننده نمایشگاه‌های مدیریت بحران در خصوص شرکت‌هایی که برای حضور در نمایشگاه سال 96 ثبت نام کرده بودند، گفت: 20 شرکت ثبت نام کرده بودند که مبالغی را هم به حساب ما واریز کرده بودند.

وی در خصوص هزینه ثبت نام برای گرفتن غرفه در این نمایشگاه، اظهار کرد: به صورت میانگین هزینه غرفه 4 میلیون تومان محاسبه شده بود که ما در کل پروژه 200 میلیون تومان هزینه تبلیغات کردیم.

فضلعلی در خصوص امکان بازگرداندن پول متقاضیان به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه، گفت: اگر آنها راضی به این هستند که ما ضرر کنیم، حاضریم پول را برگردانیم ولی اگر راضی به ضرر ما نباشند، صبر آنها برای برگزاری نمایشگاه به نفع همه خواهد بود.

یکی از افرادی متقاضی شرکت در این نمایشگاه بوده و حالا خواستار پس گرفتن پول خود شده گفت: آن زمان که ما 4 میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کردیم، هر دلار کمتر از 3500 تومان ارزش داشت، و حالا که ارزش هر دلار به 15 هزار تومان رسیده، سرمایه های ما هم در نزد این شرکت ارزش مضاعف پیدا کرده است.

وی افزود: در خوش بینانه ترین حالت اگر فرض کنیم که همه ما 4 میلیون تومان داده ایم و کسی بیشتر نداده است، مجموع مبالغ واریز شده به حساب این شرکت در زمان واریز 80 میلیون تومان می شود که اگر این مبلغ، در آن زمان به دلار تبدیل شده باشد، در حال حاضر با احتساب دلار 15 هزار تومانی، 342 میلیون و 857 هزار و 142 تومان ارزش پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها