کد خبر: 232499
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

معاون سازمان نظام روانشناسی کشور:

1.5 میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشناختی دارند

معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشاختی دارند.

1.5 میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشناختی دارند
کد خبر: 232499
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حاتمی در نخستین همایش ملی یافته های نوین روانشناسی کاربردی با بیان اینکه 3500 مرکز خدمات روانشناسی کنکور در کشور فعالیت دارند، گفت: نگرش مردم نسبت به روانشناسی تغییر کرده است و آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته اند. باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم تا روانشناسی در جامعه نهادینه شود و همه بتوانند از این رشته استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روانشناسی و مشاوره نقش اول را در سلامت جامعه دارد، گفت: تمامی مردم نیاز به روانشناس دارند و مسئولان باید دراین باره فکر و برنامه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه 15سال از تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره می‌گذرد و مشکل روان جامعه ما می تواند توسط روانشناسان و مشاوران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار دانش آموز مشکلات روان شناختی دارند که نیاز به مدیریت دارد.

معاون نظارت حرفه ای و امور کمیسیون های سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: رشته های روانشناسی و مشاوره تنوع بالایی دارند و حدود 14 رشته در این زمینه در دانشگاه ها تدریس می‌شود که تمامی این رشته ها کاربردی هستند.

وی ادامه داد: باید از دانشگاه آزاد به دلیل تلاش های صورت گرفته در مورد رشته های روانشناسی و مشاوره که در سطوح ارشد و دکتری تدریس می‌شود تشکر کرد و در عین دانشگاه ها را به استانداردهای جهانی برسانیم و رشته های روانشناسی را کیفیت بخشی کنیم تا دانشجویان به خارج از کشور برای آموختن این رشته نروند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها