کد خبر: 229423
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۱:۰۰
| |

معاون درمان وزارت بهداشت:

زمان رسیدگی به شکایات کوتاه شود/ مردم باید اقناع شوند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در برخی موارد که تخلفاتی اتفاق می‌ افتد، منتج به اقناع مردم نمی ‌شود و وقتی مردم قانع نشوند به این معنی است که رسیدگی به پرونده ایراد داشته است.

زمان رسیدگی به شکایات کوتاه شود/ مردم باید اقناع شوند
کد خبر: 229423
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص اطلاعیه سازمان نظام پزشکی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر بررسی پرونده تخلفات پزشکی در دادگاه‌ های عمومی، گفت: باید بدانیم که درمورد تمام موضوعات اصل مردم هستند. ما هر چه می ‌گوییم باید به نحوی باشد که مردم را قانع کند. در برخی موارد که تخلفاتی اتفاق می‌ افتد، منتج به اقناع مردم نمی ‌شود و وقتی مردم قانع نشوند به این معنی است که رسیدگی به پرونده ایراد داشته است. حال چه وزارت بهداشت، چه سازمان نظام پزشکی این بررسی را انجام داده باشد، البته در بعضی مواقع احکام صادر شده حتی جامعه پزشکی را هم قانع نمی کند.

وی تاکید کرد: اولویت وزیر بهداشت حقوق مردم است و درباره حقی از مردم حتی در قبال معاونانش کوتاه نمی آید، شاید یکی از دلایل محبوبیت ‌شان در بین مردم، همین دفاع از حقوق بیماران است. بنابراین اگر وزیر بهداشت صحبتی کرده ‌اند، نگران هستند تا حقی از مردمی که در محاکم، شکایت ‌شان را مطرح می ‌کنند، ضایع شود. آنچه ما می ‌خواهیم این است که فرآیند حقوقی رسیدگی به شکایت‌های مردم در کوتاه ‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد و اثرگذار باشد و مردم را قانع کند. باید توجه کرد که اگر در کشور زود به تخلفات رسیدگی کنیم و مردم آثار آن را ببینند، نگرش‌ شان نسبت به ما تغییر خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها