کد خبر: 229304
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

افشانی مشمول مصوبه بازنشستگی نمی‌شود/ شورای شهر موظف به اجرای تصمیم نهایی مجلس است

عضو شورای شهر تهران، گفت: از نظر شورای شهر تهران آقای افشانی شهردار تهران مشمول مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود.

افشانی مشمول مصوبه بازنشستگی نمی‌شود/ شورای شهر موظف به اجرای تصمیم نهایی مجلس است
کد خبر: 229304
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رسولی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اصلاحیه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان و مشمولیت شهرداران در این مصوبه، اعلام‌کرد: همچنان که قبلتر نیز اعلام شده بود، از نظر شورای اسلامی شهر تهران آقای افشانی شهردار تهران مشمول این مصوبه نخواهند شد و این برداشت شورای اسلامی شهر تهران است.

او اضافه کرد: البته اگر مجلس نظر دیگری داشته باشد در مقایسه بین مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران، چون مجلس جایگاه قانون‌گذاری دارد، بنابراین نظر مجلس نسبت به شورا در اولویت است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این در حالی است که شورای اسلامی شهر تهران مرجع انتخاب یا عزل و نصب شهردار تهران است و بر همین اساس چنین برداشتی از باب حقوقی وجود دارد که در وهله اول و با استناد مفاد از قبل اعلام شده، شورای اسلامی شهر تهران آقای افشانی را مشمول این مصوبه تلقی نخواهد کرد.

رسولی با این حال تاکید کرد: در تفسیر نهایی مجلس شورای اسلامی می تواند درباره آن نظر داده و طبق قانون نیز شورای شهر موظف به اجرای تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها