غلامعلی ابراهیمی:

بهره برداری از پارک سرخه حصار به شهرداری واگذار می‌شود

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 13 از بهره برداری سرخه حصار و واگذاری آن به شهرداری خبر داد و گفت: دفترچه بهره برداری از این پارک به زودی از سوی منابع طبیعی استان تهران اخذ خواهد شد و 55 پروژه در این پارک طراحی می‌شود.

بهره برداری از پارک سرخه حصار به شهرداری واگذار می‌شود
کد خبر: 225811
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۶:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از سیاستگذاری‌های شهردار منطقه 13 تمرکز بر سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری است اظهار کرد: این پارک می‌تواند در افزایش سرانه‌های گردشگری نقش بسزایی ایفا کند و در این مدت شورای شهر به ویژه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و کمیته گردشگری کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران نگاه ویژه‌ای داشته و از این پارک ملی بازدید کرده‌اند. همچنین شورای شهر از این طرح حمایت کرده و مطالعاتی نیز در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا آغاز شده است تا پهنه گردشگری این سرخه حصار مد نظر قرار گیرد.

به گفته ابراهیمی سوته، شهردار منطقه تمام تمرکزش بر فعال سازی ظرفیت‌های سرخه حصار بوده و بر اساس این فعالیت‌ها نوید اخذ دفتر بهره برداری را هم باید بدهیم که به زودی از سوی منابع طبیعی استان تهران به شهرداری واگذار می‌شود و سپس بعد از قطعی شدن این دفترچه رونمایی خواهد شد.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 13 با اشاره به اینکه در این دفترچه پیش بینی شهردار منطقه برای آینده قطب گردشگری مطالعه و جانمایی بیش از 55 پروژه با کاربری گردشگری است، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک پروژزال و دفترچه هر بخشی از این پروژه‌ها توسط حوزه سرمایه گذاری منطقه آماده شود و پس از اخذ جواز بهره برداری از سوی منابع طبیعی استان تهران زمینه بستر را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در این پارک ملی فراهم کنیم. شهرداری هیچ گونه سرمایه گذاری برای پروژه‌های اقتصادی نخواهد داشت بلکه سیاست‌هایش به ایجاد زیرساخت‌های پارک سرخه حصار است و هزینه‌های زیادی برای تعمیر و روکش آسفالت و همچنین ایجاد تفرجگاه و نشیمنگاه برای مسافران هزینه‌های زیادی صرف کرده است.

به گفته وی، حوزه اجتماعی شهرداری منطقه 13 همچنین مسئولیت ایجاد امنیت اجتماعی برای حضور شهروندان را در این پارک بر عهده دارد و از ابتدای سال جاری با ایجاد پاتوق شبانه روزی در میدان ارغوان برنامه‌های شاد و مفرحی را برای شهروندان برگزار کرده است که از جمله این برنامه‌ها راه اندازی بازارچه اقوام برای حمایت از کالاهای ایرانی و برگزاری جشن‌های شبانه در میدان ارغوان به عنوان پاتوق مرکزی پارک سرخه حصار بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها