کد خبر: 223247
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

وزیر علوم:

همه مدیران دولتی یک روز بازنشسته می‌شوند

وزیر علوم گفت: همه کسانی که در دولت کار می‌کنند و از دولت حقوق می‌گیرند یک روزی بازنشسته می‌شوند و باید از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت کنند اما اساتید بعد از بازنشستگی از بیمه خارج نمی‌شوند و مادامی که می‌خواهند تجهیزات آنها شامل میز و دفاترشان در اختیارشان است.

همه مدیران دولتی یک روز بازنشسته می‌شوند
کد خبر: 223247
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی در خصوص حذف کنکور و برنامه وزارت علوم در این باره گفت: در مورد حذف کنکور در سال آینده که تکلیف مشخص است و قبلا هم گفته‌ایم بیش از 85 درصد حجم دانشگاه‌ها و پذیرش‌های فعلی از طریق بدون کنکور و فارغ‌التحصیلی است. اما در خصوص رشته‌هایی که طرفداران بیشتری دارند باید سنجش و مقایسه‌ای بین داوطلبان صورت بگیرد.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه او هم مشمول بازنشستگان می‌شود یا خیر، گفت: این قانون شامل من نمی‌شود اما در مجموع وزرا از این قانون مستثنی هستند. بیشترین زمان فعالیت مدیران دانشگاهی تابستان است.

غلامی با بیان اینکه هیچ جذب و نگهداری در مرحله استخدام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بحث فعلی قانون استخدام و آیین‌نامه استخدامی است که ماده‌ای به اسم بازنشستگی دارد و طبق آن همه کسانی که در دولت کار می‌کنند و از دولت حقوق می‌گیرند یک روزی بازنشسته می‌شوند و باید از سازمان بازنشستگی حقوق دریافت کنند اما اساتید بعد از بازنشستگی از بیمه خارج نمی‌شوند و مادامی که می‌خواهند تجهیزات آنها شامل میز و دفاترشان در اختیارشان است. من در این خصوص بخشنامه هم صادر کردم این مساله قانون است و به معنای اخراج کسی نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها