کد خبر: 222545
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

معصومه ابتکار:

شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتالی کاهش یافته است

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، گفت: براساس اعلام وزارت ارتباطات شاهد کاهش 4 درصدی شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال هستیم.

شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتالی کاهش یافته است
کد خبر: 222545
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکارمعاون امورزنان و خانواده رییس جمهور در سمینار بین المللى نقش ارتباطات و فناورى اطلاعات در توانمندسازى زنان با اشاره به ایجاد شبکه ملی در حوزه توانمند سازی زنان در کشور، گفت: در طرح‌های تامین تسهیلات پایدار برای شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین اجرای طرح تکاپو، توان افزایی زنان در حوزه ICT بسیار کلیدی است و در ارتقای سطح توانمندی زنان، نوآوری‌ها و افزایش سطح بهره وری و افزایش سطح آموزش‌های مربوط به کارآفرینی در این حوزه موثر است.

وی افزود: در حال حاضر که دولت برای توانمند سازی زنان برنامه ریزی کرده است، امیدواریم بتوانیم با همکاری گروه‌های مردم نهاد و بخش خصوصی فناوری‌های لازم را در این حوزه بکار بگیریم.

ابتکار بند 102 قانون برنامه را موضوع تقویت خانواده عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز طرح گفتگوی ملی خانواده را برای توان افزایی خانواده‌ها از طریق گفتگو، که یکی از مهارت‌های مهم و دچار اختلال است، در دست اجرا داریم که خانواده از طریق تقویت ارتباطات و گفتگو بتواند مشکلات خود را در خانواده حل کند که در این حوزه نیز فناوری اطلاعات امکان توان افزایی را به خانواده می‌دهد.البته اگر از فناوری اطلاعات به صورت درست استفاده نشود می‌تواند برای خانواده آسیب زا و تهدید باشد و آموزش استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، بسیار موضوع مهمی است که امیدواریم در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور با اشاره بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس، گفت: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مورد توجه بوده، امنیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است که به جرایم متخلفان و کسانی که از این فضا برای سوء استفاده از کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند، رسیدگی می‌شود. در ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه به عدالت جنسیتی و عدالت در دسترسی پرداخته شده است که بر اساس اعلام وزارت ارتباطات شاهد کاهش 4 درصدی شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها