کد خبر: 222533
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

علی‌اصغر مونسان:

طرح تعطیلات زمستانی را پیگیری می‌کنیم

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگری در نوروز 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور ایجاد کرد و به همین دلیل طرح تعطیلات زمستانی برای ایجاد یک اوج دیگر در حوزه گردشگری کشور در حال پیگیری است.

طرح تعطیلات زمستانی را پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 222533
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان در همایش سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی، گفت: گردشگری ما اگر چه با وجود ظرفیت‌های موجود به جایگاه واقعی خود نرسیده اما در وضعیت اقتصادی کشور نقش مهمی دارد، این صنعت در نوروز 97 حدود 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور ایجاد کرد و به همین دلیل طرح تعطیلات زمستانی برای ایجاد یک اوج دیگر در حوزه گردشگری کشور در حال پیگیری است.

وی در مورد جایگاه و وضعیت صنایع‌دستی در کشور، گفت: میزان صادرات صنایع دستی بدون فرش و زیور آلات 281 میلیون دلار بوده، این رقمی است که از مبادی رسمی کشور اعلام شده است، سال گذشته 5 میلیون و 100 هزار نفر گردشگر ورودی داشتیم که اگر سهم 50 دلاری برای خرید سوغات این تعداد گردشگر را محاسبه کنیم بالغ بر 250 میلیون دلار هم در این بخش صادرات داشتیم، این بخش با کمترین حمایت این حجم از صادرات را داشته است.

معاون رییس‌جمهوری تصریح کرد: برآوردها نشان می دهد حجم صادرات صنایع دستی تا 2 میلیارد دلار قابل افزایش است، همچنین فروش داخلی صنایع دستی 1400 میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر حدود 1700 پروژه گردشگری در کشور در حال اجراست که پیش بینی می کنیم تا پایان این دولت 1250 پروژه را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: بوم گردی‌ها یکی از موضوعات مهمی است که در ایجاد اشتغال و کمک به ظرفیت اقامتی کشور حایز اهمیت است. در حال حاضر حدود 600 واحد بوم‌گردی در کشور وجود دارد و هدف‌گذاری این است که این تعداد به 2 هزار واحد افزایش پیدا کند. همچنین از ابتدای سال، موضوع شهر گردشگر به صورت جدی در حال پیگیری است، شهرداری‌ها و استانداری‌ها بیشترین سهم را در این موضوع دارند و شهرها تلاش می‌کنند با رعایت مختصات شهر گردشگر، گواهینامه این بخش را دریافت کنند، اولین نمایشگاه شهر گردشگر هم شهریور امسال برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها