کد خبر: 221198
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۸:۰۰
| |

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) اعلام کرد:

ارتش ایران برای همه ماموریت ها آمادگی دارد

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) گفت: ارتش ایران برای هرگونه ماموریت در دفاع از کشور و مرزهای انقلاب اسلامی آمادگی لازم را دارد.

ارتش ایران برای همه ماموریت ها آمادگی دارد
کد خبر: 221198
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ارتش با استفاده از توانمندی هایی که دارد، اعم از زمینی، هوایی و دریایی باید آمادگی خود را بالا ببرد تا بتواند با تهدیدات خارجی مقابله کند.


وی گفت: این آمادگی قطعا نیاز به آموزش، تجهیزات و نیروی انسانی، تاکتیک ها و مهمات به روز دارد و نمی توانیم با تاکتیک های هشت سال دفاع مقدس آمادگی خود را حفظ کنیم و باید از تجربیات دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه بهره ببریم.


سیاری افزود: بر همین اساس در طول سال رزمایش های مشترکی با توجه به تاکتیک های به روز در سطح کشور انجام می شود و برای مثال در نیروی ارتش سالانه بین 25 تا 30 عملیات رزمایشی برای آمادگی نیروهای مسلح دریایی برگزار می شود.


وی گفت: امسال نیز با تدابیر فرماندهی کل ارتش از این نوع رزمایش ها به صورت مختص و برخی هم مشترک از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقیاس های مختلف و به طور متعدد برگزار خواهد شد.


رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، نسبت به متن دستورات فرمانده کل قوا به فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: تلاش و کوشش برای ارتقای توان رزمی، اعتقاد و بصیرت و به دنبال آن توجه به معیشت کارکنان و هم افزایی ازجمله مواردی بود که رهبر معظم انقلاب در خصوص آنها به فرمانده ارتش دستور دادند.


دریادار سیاری افزود: فرمانده ارتش این محورها را به جلو می برند و از بین این موارد بعد بصیرت است که برعهده رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا نهاده شده است و در وضعیت فعلی کشور که دشمن تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را آغاز کرده است، کارکنان ارتش باید به مسایل آگاه و آشنا باشند تا تحت تاثیر عملیات روانی دشمنان قرار نگیرند و از طرفی آمادگی با تهاجم فرهنگی و فضای مجازی و جنگ نرم دشمن را نیز داشته باشند.


وی با بیان اینکه امروز کارکنان ارتش از این بصیرت برخوردار بوده و اهداف خود را با اقتدار به پیش می برند، اظهار داشت: امروز بصیرت به معنای قطب نما است و اگر نیروهای ما به این قطب نما مسلح باشند، قطعا در نبرد با دشمنان پیروز میدان خواهند بود.


رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درخصوص سخنان اخیر رئیس جمهوری که جمهوری اسلامی دارای تنگ های مختلفی به جز تنگ هرمز است، اظهار داشت: مسئولان کشور موضع گیری انجام دادند که مورد تائید رهبری هم هست و آن این است که توان و اقتدار ملت را در مقابل دشمنان عنوان کنید تا دشمنان فکر نکنند ایران ملتی دارد که تحت تاثیر قرار می گیرد و زیر بار ظلم می رود.


وی گفت: ملت ایران توانمندی های زیادی دارد جاهایی داریم که می توانیم گریبان دشمن را بگیریم تا دشمن نتواند فکر کند و ملت ایران با گردن کلفتی های دشمن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و توانمندی های بالایی داریم و گلوهایی داریم و می توانیم در جلوی دشمن بایستیم .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها