کد خبر: 221171
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

معاون علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

معضل آبیاری زمین های پایتخت با فاضلاب نیازمند ورود مجلس است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سال هاست زمین های کشاورزی جنوب پایتخت با فاضلاب شهری آبیاری می شود و زمان آن رسیده تا نمایندگان مجلس این موضوع را به طور جدی بررسی کنند

معضل آبیاری زمین های پایتخت با فاضلاب نیازمند ورود مجلس است
کد خبر: 221171
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرحمان رستمیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز دوشنبه در همایش مجمع سلامت شهرستان ری با بیان اینکه آبیاری زمین های کشاورزی با فاضلاب ممنوع است، تاکید کرد: این روند سال هاست ادامه دارد و برای حل این معضل نیاز به همکاری های ملی است.


وی فاضلاب و زباله را ثروت پنهان بیان کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای جهان فاضلاب را جمع آوری، به آب مصرفی تبدیل می کنند و از آن استفاده بهینه می شود.


رستمیان خاطرنشان کرد: ساماندهی فاضلاب جنوب تهران باید از طرح های اولویت دار این شهرها باشد و مسئولان در این زمینه برنامه هایی خاص را عملیاتی کنند.


وی از تحقیق و بررسی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر محصولات کشاورزی جنوب تهران خبر داد و گفت: یک تیم تحقیقاتی نوع سموم این محصولات را مورد بررسی قرار می دهد.


این مسئول دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک حتی یک متر از زمین های کشت صیفی جات ما با آب های آلوده آبیاری نشود.


به گزارش ایرنا موضوع آبیاری زمین های کشاورزی جنوب تهران با فاضلاب بارها طی سال های گذشته محل انتقاد بوده و در رسانه ها بازتاب داشته اما تاکنون اقدامی برای آن نشده است.


براساس آمارها تنها 40 درصد فاضلاب تهران تصفیه می شود و مابقی به حال خود رهاست که آب‌های زیرزمینی و زمین های کشاورزی جنوب پایتخت را آلوده می کند.


همچنین 45 درصد آب شرب پایتخت از طریق آب های زیرزمینی تامین می شود که اگر فاضلاب در زمین های جنوب تهران هم رها سازی نشود چاه های جذبی و سفره های آب زیرزمینی را بشدت آلوده می کند.


شهرستان ری یکی از قطب های بزرگ تولید سبزی و صیفی استان تهران است که کشاوزان این شهرستان با اختصاص چهار هزار و 200 هکتار از زمین ها در سال زراعی گذشته به کشت سبزی و صیفی توانستند رتبه اول استان را در این حوزه به خود اختصاص دهند.


نخستین مجمع سلامت شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و بهداشت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئولان ری برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها