کد خبر: 195785
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد:

ساماندهی 135 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از ساماندهی 135 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان تهران خبر داد.

ساماندهی 135 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در استان تهران
کد خبر: 195785
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در نشست خبری امروز چهارشنبه درباره تکمیل قطار حومه‌ای تهران - پردیس - دماوند، گفت: مطالعات این خط به اتمام رسیده که با تامین 80 درصدی منابع مالی از بخش خصوصی و تامین 20 درصد توسط دولت تکمیل خواهد شد.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌های استان تهران تلاش برای اتصال به خط قطار حومه‌ای در حال پیگیری است تا به این ترتیب بتوانیم در پایان برنامه ششم توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی را به صورت یک شبکه در استان تهران تکمیل کنیم. در همین راستا قطار حومه‌ای تهران به پاکدشت نیز در سال 98 برنامه عملیاتی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص تکمیل مترو فرودگاه امام به شهر جدید پرند نیز گفت: 200 میلیارد تومان تا کنون از محل منابع دولتی برای این خط به شهرداری تهران پول پرداخت شده و مقرر شده است که این خط نیز با همکاری میان استانداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و شهرداری تهران در کوتاهترین زمان ممکن تکمیل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع نرخ بیکاری در سطح استان تهران تصریح کرد: در برخی شهرستان‌‌های استان تهران نرخ بیکاری زیر 7 درصد است. در حوزه تولید کالای ایرانی نیز وضعیت خوبی داریم و تحریم‌ها آنقدر تاثیرگذار در اقتصاد کشور نیستند و می‌توانیم خودکفا باشیم. در بازار ارز و پول، بالای 1200 قلم کالا شامل ارز 4200 تومانی شدند و بیش از 9 میلیارد دلار ثبت سفارش انجام شده است.

وی ادامه داد: در موضوع عرضه و تقاضا وقتی دچار مشکل شویم قطعا بازار با چالش‌هایی مواجه می‌شود. لذا مردم باید با درک شرایط مدیریت داشته باشند تا برای نیاز خود از بازار درخواست ارز داشته باشند. ما برای تحریم‌ها سناریوهای مختلفی داریم و هیچ نگرانی در این حوزه وجود ندارد. مردم نباید نگران باشند و یأس و ناامیدی که در برخی فضاهای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد.

ترکی در خصوص اعتبارات استان تهران در سال 97 گفت: اعتبار سال 97 و 96 سقف و رقم 2800 میلیارد تومانی است که اگر با تخصیص 50 درصدی در نظر بگیریم. در سال 96 عدد 1500 میلیارد تومان در حوزه بودجه‌ای اختصاص پیدا کرده در حالیکه 5000 میلیارد تومان هم بودجه از سوی کشور به استان تهران تعلق گرفته که امیدواریم این رقم برای سال جاری نیز تکرار شود. در پی اختصاص بودجه انجام شده در حوزه اشتغال استان تهران شاهد تاثیر بسزایی بودیم و ما نباید برای آینده نگران باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تاکید بر اینکه در سطح استان تهران خدمات دستگاه‌های مختلف احصا شده است و به زودی به مردم نیز معرفی خواهد شد، افزود: شفاف سازی بودجه مهمترین گامی است که باید در سطح استان اجرا می‌شد. لذا در سال جاری بودجه ریزی عملیاتی و عملکردی در دستور کار قرار گرفت که شامل سلامت اداری و هزینه کرد درست بودجه برای ارائه خدمات موثر به شهروندان بوده است. تا کنون 880 خدمت برای دستگاه‌های اجرایی تعریف کرده‌ایم که به زودی این خدمات به مردم معرفی خواهد شد. هم اکنون میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی تعریف شده تا از این طریق حضوری و الکترونیکی بتوانیم در جهت رضایتمندی شهروندان گام برداریم.

ترکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ماموریت واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند تاکید کرد و افزود: در حوزه ثبت سفارشات ارزی، وزارت ارتباطات اقدامات خوبی را انجام داده و حدود 35 شرکت که ثبت نام کردند ارز خود را تا کنون دریافت کردند و واردات نیز انجام شده، به این ترتیب مشخص خواهد شد که چه کالاهایی باید ارز 4200 تومانی دریافت کنند. به عنوان مثال 98 درصد اقلام دارویی در کشور تولید می‌شود و الباقی باید مشخص شود که چه داروهایی هستند تا برای آنها ارز دولتی اختصاص پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چالش‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 70 هزار پروژه نیمه تمام در کشور در دستور کار قرار دارد که این پروژه‌ها باید برای تکمیل اولویت بندی شوند. در استان تهران نیز این کار انجام شده و قطعا با اولویت بندی انجام شده پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

یکی از چالش‌های موجود در سطح استان تهران موضوع آب است. اگر قرار باشد منابع مالی در حوزه عمرانی توزیع کنیم. قطعا ابتدا موضوع آب را مد نظر قرار خواهیم داد. مباحث حمل و نقل عمومی نیز در اولویت بعدی قرار دارد. بر همین اساس کمربندی دوم و سوم تهران و همچنین حمل و نقل ریلی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: در حوزه ترافیک تهران و تصفیه خانه‌های شهری و روستایی نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اقداماتی را در اولویت کاری خود قرار داده و در سال 1396 حدود 5000 میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است که البته بخش خصوصی نیز در این حوزه مشارکت فعالیت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده برای همه مشکلات راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شده افزود: اینکه دولت ارز را با نرخ 4200 تومان تصویب کرد اقدام بزرگی بود اما باید توجه ویژه‌ای به موضوع عرضه وتقاضا داشته باشیم. چرا که تاثیر بسزایی در نوسانات دارد. بی تردید قرار است ما مقاومت و مقابله کنیم در مقابل تحریم‌ها و تهدیدهایی که از سوی دشمن انجام می‌شود. در حوزه بازار نیز باید مذاکره کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

ترکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وجود 220 هزار پرسنل اداری در استان تهران، گفت: 106 هزار پست مصوب برای 220 هزار پرسنل موجود در سطح استان تهران وجود دارد که مازاد بر 106 هزار پست الباقی قراردادی یا ساعتی هستند. اولویت ما در حوزه منابع انسانی ساماندهی است تا پست بلاتصدی.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با تاکید بر اینکه دیگر تنشی میان دولت و شهرداری وجود ندارد،‌ افزود: برای نخستین بار تصفیه یک میلیارد متر مکعب فاضلاب در جنوب تهران و برخی نقاط پایتخت در حال انجام است. در حوزه صنعت برای نخستین بار 56 واحد تولیدی دانش بنیان در تهران ایجاد شده است. یکی از اقدامات مناسب دولت از سال 94 این بوده که در تعامل با شهرداری تهران تنش‌ها از بین رفته و جلسات مشترکی با معاونین شهرداری تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: باید یکبار آمار واحدهای فعال و غیرفعال صنایع استان تهران به صورت کامل احصا شود. در سال 97 گروهی را با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد کردیم تا بتوانند تا پایان تیرماه تمامی واحدهای صنعتی در سطح استان را شناسنامه دار کند.

ترکی در خصوص اقدامات انجام شده و بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه درمان و حمل و نقل ریلی نیز گفت: در استان تهران 10 هزار خودرو سبک و سنگین می‌توانند تسهیلات نوسازی دریافت کنند که نرخ سود این تسهیلات 9 درصد خواهد بود. در بخش موتورسیکلت‌ها با مشارکت بخش خصوصی در حوزه تولید موتورسیکلت برقی ورود جدی داشته‌ایم و 85 درصد منابع در قالب تسهیلات با نرخ شش درصد پرداخت می‌شود به شرطی که تولید در داخل انجام شود. در بخش حمل و نقل ریلی مطالعات قطارگونه‌ای تهران - پاکدشت و تهران - پردیس - دماوند انجام شده که 20 درصد سهم دولت و الباقی توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی مشاغل و اصناف و انتقال کارخانه‌ها به اطراف استان تهران نیز گفت: 135 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در تهران فعال بودند که تا پایان برنامه ششم همگی ساماندهی و مشاغل مزاحم و آلاینده در استان تهران ساماندهی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص تخصیص اعتبارات به استان تهران تصریح کرد: سقف یکهزار و 500 میلیارد تومان برای مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان تهران بوده که 80 درصد اعتبارات آن تخصیص داده شده است و الباقی تا پایان سال جاری تامین خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد اشتغال جدید در سطح استان تهران گفت: 167 مجوز آژانس گردشگری در استان تهران صادر شده که بیش از 10 هزار نفر اشتغال زایی به همراه داشته است. سال قبل در بخش اشتغال موفق بودیم و امسال 132 هزار فرصت شغلی در استان تهران خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها