کد خبر: 187958
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۳۱:۰۰
| |

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

راه صیانت از تولید داخلی کنترل مرزها است نه بستن آنها/ عده‌ای از سر ناچاری برای معیشت کولبری می‌کنند

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در واکنش به حرف‌های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بستن مرزها گفت: «سالانه میلیاردها تومان کالای قاچاق آن هم با چند هزار تریلی وارد کشور می‌شود. کنترل مرزها باید برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باشد. در حالی که فعالیت کولبران به گفته مقام معظم رهبری نباید مصداق قاچاق کالا تلقی شود.»

راه صیانت از تولید داخلی کنترل مرزها است نه بستن آنها/ عده‌ای از سر ناچاری برای معیشت کولبری می‌کنند
کد خبر: 187958
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که کسبه شهرهای مرزی مانند بانه نزدیک بیش از 20 روز است، در اعتراض به بسته بودن مرز و عدم توانایی برای جا‌‌به‌جایی کالا دست به اعتصاب زده‌اند، وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحبت‌هایی اعلام کرد: «بهترین راه حمایت از کالای ایرانی بستن کامل مرزها است.»

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در واکنش به این حرف‌ها گفت: «راه صیانت از تولید داخلی کنترل مرزها برای مبارزه با قاچاق کلان است و نه بستن کامل مرزها.»

او ادامه داد: «سالانه میلیاردها تومان کالای قاچاق آن هم با چند هزار تریلی وارد کشور می‌شود. کنترل مرزها باید برای جلوگیری از ادامه این وضعیت باشد. در حالی که فعالیت کولبران به گفته مقام معظم رهبری نباید مصداق قاچاق کالا تلقی شود.»

خجسته با تأکید بر اینکه برای رسیدن به یک هدف مهم نباید معیشت عده‌ای از محروم‌ترین مردم تحت شعاع قرار بگیرد، گفت: «کسانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند واقعاً از سر ناچاری به کولبری می‌پردازند، هیچ کس دلش نمی‌خواهد برای پولی ناچیز زندگی‌اش را به خطر بیندازد اما این مردم جانشان را کف دستشان می‌گذارند. پس اگر می‌خواهیم ورود کالاها را ساماندهی کنیم نباید این کار با بی‌توجهی به معیشت عده‌ای از شریف‌ترین مردم همراه باشد.»

نماینده مردم همدان و فامنین ادامه می‌دهد: «البته باید تأکید کنم که کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق کالا اگرچه یکی از راه‌های مهم و اساسی تقویت تولید داخلی است اما تنها راه نیست. اقدامات ضروری دیگری هم وجود دارد که باید انجام شود که یکی از مهم‌ترین‌های آنها فرهنگ‌سازی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها