کد خبر: 164951
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

وزیر بهداشت:

نگذاشتیم نوسانات بازار ارز بر حوزه سلامت و محصولات آن اثرگذار باشد

وزیر بهداشت با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز، گفت: تا کنون اجازه نداده‌ایم که نوسانات بازار ارز بر حوزه سلامت و محصولات آن، اثرگذار باشد.

نگذاشتیم نوسانات بازار ارز بر حوزه سلامت و محصولات آن اثرگذار باشد
کد خبر: 164951
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت خیریه الغدیر بومهن، در خصوص تاثیر نوسانات ارز بر قیمت تجهیزات پزشکی، گفت: با تصمیم شب گذشته رییس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت، باید ببینیم که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی چه تکلیفی دارند و ما پیش بینی‌هایی داشتیم و تا قبل از جلسه شب گذشته، بلاتکلیف بودیم که خوشبختانه با تصمیم شب گذشته وظایف دستگاه‌ها مشخص شد.

وزیر بهداشت با اشاره به تامین مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی با استفاده از ارز خارجی، یادآور شد: نوسانات بازار ارز حتما بر روی دسترسی و قیمت مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در بازار، تاثیرگذار است و یک طرف هم بیمه‌ها به عنوان خریداران خدمات هستند و حتما باید تدبیر جدیدی اندیشیده شود.

هاشمی تصریح کرد: اجازه نداده‌ایم که نوسانات بازار ارز بر روی حوزه سلامت و محصولات آن اثرگذار باشد اما این اقدام هم خیلی منطقی نیست؛ چون وارد کننده باید با قیمت روز، دلار، خرید کند و فشار هم تا اندازه‌ای قابل تحمل است و تصمیمات ما باید علمی و منطقی باشد، اما امیدواریم که با توجه به اراده دولت که شب گذشته اعلام شد، مشکلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پیش نیاید.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بازدید خود از از بیمارستان در حال ساخت خیریه الغدیر بومهن گفت: یکی از مشکلات تهران این است که شهرستان هایی در آن ایجاد شده که هیچ فکری برای خدمات مورد نیاز آنها از جمله خدمات بهداشتی و درمانی نشده است.

هاشمی اظهار داشت: این بیمارستان 200 تختخوابی توسط مرحوم جابرانصاری یکی از خیرین بزرگوار بنا شده و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اگر این بیمارستان ساخته نمی‌شد، هیچ امکانات درمانی در این منطقه وجود نداشت و مردم باید به تهران مراجعه می‌کردند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای جمعیت بیش از نیم میلیون نفر در سال‌های آینده، با همکاری استانداری تهران در تامین زمین مورد نیاز و پیش بینی بودجه توسط نمایندگان تهران و سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی، باید بیمارستانی با ظرفیت تخت بالا ساخته شود تا این نیاز اساسی مردم در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی آنها، ارائه شود.

منبع: وبدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها