کد خبر: 162495
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۶:۴۸:۰۰
| |

عضو شورای عالی کار در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

دولت تضمین داد که مقدمات توقف بند «ز» تبصره 7 بودجه 97 را فراهم کند/ موضوع تأمین اجتماعی برای اولین بار در شورای عالی کار مطرح شد

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار در جواب این سؤال که چرا نماینده‌های کارگری حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار شده‌اند بدون اینکه تغییری در بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه اتفاق بیفتد، گفت: « با توجه به اینکه بند «ز» تبصره 7 تبدیل به قانون شده، ایجاد تغییر در آن زمان می‌برد. ما به دنبال تضمینی برای اجرا نشدن آن بودیم که این تضمین را گرفتیم.»

دولت تضمین داد که مقدمات توقف بند «ز» تبصره 7 بودجه 97 را فراهم کند/ موضوع تأمین اجتماعی برای اولین بار در شورای عالی کار مطرح شد
کد خبر: 162495
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۰ ۱۶:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین | تصویب بند «ز» تبصره 7 لایحه بودجه که می‌گوید حق درمان اعضای تأمین اجتماعی باید ابتدا به خزانه دولت واریز شود و بعد به تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کند، واکنش‌های زیادی به دنبال داشت تا جایی که مهر تأیید شورای نگهبان بر این مصوبه باعث شد که نماینده‌های کارگری اعلام کنند در اعتراض به این ماجرا در جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد و سبد معیشت خانوار شرکت نخواهند کرد.

به این ترتیب جلسه قبلی این شورا تشکیل نشد اما بر اساس خبر علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار، این جلسه دیروز تشکیل شده است. خدایی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «با توجه به اینکه بند «ز» تبصره 7 تبدیل به قانون شده، ایجاد تغییر در آن، زمان می‌برد. ما به دنبال تضمینی برای اجرا نشدن آن بودیم که این تضمین را گرفتیم.»

او ادامه می‌دهد: «ما از دولت تضمین می‌خواستیم که به اجرای این مصوبه اقدام نکند. بنابراین در جلساتی که داشتیم مقرر شد که طرحی به صورت مشترک از سوی کارگران، کارفرماها و دولت برای توقف اجرای بند «ز» ارائه شود. حتی دولت به صورت مکتوب اعلام کرد که بررسی موضوع بند «ز» در دستور کار جلسه است. »

خدایی درباره آنچه در جلسه دیروز شورای عالی کار گذشت، می‌گوید: «در این جلسه برای اولین بار مسئله عملکرد تأمین اجتماعی مطرح شد مباحثی مانند اینکه در ازای توقف اجرای بند «ز»، برای نظارت فراکسیون کارگری و هیئت نظارت بر عملکرد تأمین اجتماعی چه می‌توان کرد؟ در این زمینه به نتایجی هم رسیدیم. معتقدم همین که دولت و کارفرما قبول کرد که در فرآیند نظارت بر تأمین اجتماعی باید حرف کارگران را شنید نکته مثبتی بوده است.»

او ادامه می‌دهد: «می‌توان گفت که 80 درصد جلسه دیروز درباره بند «ز» و عملکرد تأمین اجتماعی بود. بخشی از جلسه هم به صحبت‌هایی درباره مقدمات تعیین دستمزد گذشت. قرار شد که جلسه بعدی برای تعیین دستمزد سه شنبه برگزار شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها