کد خبر: 162415
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کشاورزان اصفهانی به مسئولان اعتماد کنند و فرصت بدهند/ مشکل را در شورای هماهنگی زاینده‌رود حل می‌کنیم

مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی ایران می‌گوید: من از کشاورزان می‌خواهم که به مسئولان استان و نماینده‌های مجلس اعتماد کنند و فرصت دهند که این مشکل را در شورای هماهنگی زاینده‌رود حل کنیم.

کشاورزان اصفهانی به مسئولان اعتماد کنند و فرصت بدهند/ مشکل را در شورای هماهنگی زاینده‌رود حل می‌کنیم
کد خبر: 162415
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۹ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشاورزان معترض اصفهانی می‌گویند بارها از مسئولان خواسته‌اند که تکلیف حقابه آن‌ها را به نحوی روشن کنند که برداشت محصولشان به سال 98 نیفتد، مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی ایران باز هم از کشاورزان زمان می‌خواهد. مهرزاد احسانی به اعتمادآنلاین می‌گوید: «من خودم کشاورز زاده‌ام و مشکلات کشاورزان را می‌دانم اما باید این واقعیت را قبول کنیم که دچار خشکسالی هستیم. ده سال است که این مشکل را داریم. در حوزه بختگان با وجود اینکه تمام حوزه در یک استان قرار دارد و پیچیدگی‌های حوزه زاینده رود در آنجا مطرح نیست، چنان مشکل حاد است که طی سه سال گذشته نتوانسته‌ایم آبی در آن توزیع کنیم. مردم هر منطقه‌ای مشکل خودشان را می‌بینند اما به این فکر نمی‌کنند که در جای دیگر هم مشکلات زیادی وجود دارد.»

او ادامه می‌دهد: «الآن استان‌هایی که فکر نمی‌کردیم به این روزی مشکل کم‌آبی پیدا کنند با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اینطور نیست که وضع بقیه استان‌ها خوب باشد اما مسئولان از اصفهان و زاینده رود غافل باشند.»


او می گوید: «ما در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از مناطق دیگر به حوزه زاینده‌رود توجه کرده‌ایم. در بسیاری از جلساتی که در شورای عالی آب با رئیس‌جمهور داشته‌ایم مشکلات این حوزه را در اولویت بررسی قرار داده‌ایم. اولین پرونده‌ای که در کمیسیون امنیت ملی مجلس باز شد پرونده حوضه زاینده رود بود، همه اینها یعنی مسئولان این حوزه را فراموش نکرده‌اند اما مشکلات این حوزه آنقدر ساده نیستند که با یک تصمیم ساده آن هم در زمانی کوتاه حل شوند.»

احسانی می‌گوید: «توسعه نامتوازن در مناطق مرکزی ایران باعث بروز مشکلاتی شده که برای حل کردنشان به زمان بیشتری نیاز داریم. خیلی‌ها فکر می‌کردند آب زاینده‌رود هرگز تمام نمی‌شود و همین نگاه هم باعث شد که فرآیند توسعه در این منطقه به سمتی برود که کم کم منجر به شتاب گرفتن خشکسالی شود.»


او ادامه می‌دهد: «من از کشاورزان می‌خواهم که به مسئولان استان و نماینده‌های مجلس اعتماد کنند و فرصت دهند که این مشکل را در شورای هماهنگی زاینده‌رود حل کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها