کد خبر: 161739
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۳:۲۹:۰۰
| |

سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین جلسه این فراکسیون با شهردار تهران را تشریح کرد:

تذکر نماینده‌های مجلس به شهردار تهران برای پرهیز از حاشیه‌ها/ تخلفات دوره قبل شهرداری به روال خود پیگیری می‌شوند

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس در مورد جلسه فراکسیون متبوعش با شهردار تهران گفت: نمایندگان به عنوان یک تذکر به آقای نجفی گفتند که وارد مباحث حاشیه‌ای نشود. نگاه دوستان براین است که اگر تخلفی هم بوده براساس روال طبیعی پیگیری می‌شود، اما باید تلاش شود که حاشیه‌سازی نشود.

تذکر نماینده‌های مجلس به شهردار تهران برای پرهیز از حاشیه‌ها/ تخلفات دوره قبل شهرداری به روال خود پیگیری می‌شوند
کد خبر: 161739
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ۱۳:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره جلسه‌ای که صبح روز یکشنبه با محمدعلی نجفی شهردار تهران در فراکسیون متبوعش برگزار شد، بیان کرد که این جلسه براساس تفاهم بین شهردار و نمایندگان حاضر پیش رفت.

این نماینده اصولگرای معتدل مجلس با بیان اینکه مباحث مطرح‌شده بیشتر بر روی کارکرد مدیریت یکپارچه شهری بود، افزود: هم اعضای فراکسیون روی این موضوع با شهردار تفاهم داشتند و هم اینکه خود آقای شهردار خواهان این موضوع بودند. تابه‌حال در قانون توسعه سوم، چهارم و پنجم این موضوع تکرار شده، اما اجرایی نشده است.

او تاکید کرد: نیاز است که شوراها جامعیت داشته باشند و آن مقدار تصدی‌های دولت که قابل‌واگذاری به شوراها است واگذار شود.

نماینده لاهیجان ادامه داد: همچنین موضوع حمل‌ونقل عمومی مطرح شد و زمانی که از آن صحبت می‌کنیم، به آلودگی هوا هم اشاره دارد. همان‌طور که می‌دانید بیش از هشتاد درصد از آلودگی تهران به دلیل حضور خودروها در شهر است، بنابراین باید تلاش کنیم تا تردد خودروهای شخصی را در شهر تهران کاهش دهیم.

او در پاسخ به این سؤال که شهرداری مطرح می‌کند که برای پیشبرد این هدف با کمبود بودجه روبرو است و آیا در این جلسه در خصوص بودجه شهرداری، در این بخش هم صبحت شد یا نه، گفت: بله در این خصوص تصمیماتی گرفته‌شده است. چند کمک در بودجه سال 97 به شهرداری شده که مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از آنهاست. در این قسمت همیشه 30 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها اختصاص می‌یافت این عدد امسال به 48 درصد افزایش یافت؛ یعنی 18 درصد به سقف ارزش‌افزوده شهر تهران اضافه کردیم که این خود عدد بزرگی است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه همچنین توضیح داد: علاوه بر این اجازه انتشار اوراق به شهرداری داده شد درصورتی‌که 50 درصد از اجازه انتشار را دولت تضمین کند. در حال حاضر دولت خود را با انتشار اوراق اداره می‌کند این‌ها فرصتی است تا شهرداری هم با انتشار اوراق به تأمین بودجه خود کمک کند. این پنجاه‌درصدی هم که تضمین دولت است یعنی بازپرداخت پول آن را دولت متقبل می‌شود.

لاهوتی ادامه داد: کار دیگری که کمی هم قابل تفسیر است اینکه اجازه داده شد تا شهرداری‌ها دو میلیارد دلار برای بحث حمل‌ونقل عمومی فاینانس کنند و باز هم تضمین آن را دولت دهد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با بیان اینکه در مجموع به نظر من مجلس قدم‌های خوبی در شروع کار آقای نجفی برداشته است، افزود: از سوی دیگر آقای نجفی هم باید تلاش کند تا هم بتواند این ارتباط حسنه با مجلس را حفظ کند و همچنین از شرایط به وجود آمده حداکثر استفاده کند.

شهرداری چترش بر روی همه مردم است

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال «اعتمادآنلاین» که آیا درباره مباحث سیاسی‌تر شهرداری مانند املاک نجومی یا تخلفات شهرداری قبل که مطرح است و بحث تحقیق و تفحص هم موضوعاتی مطرح شد، گفت: نمایندگان به عنوان یک تذکر در این خصوص به آقای نجفی گفتند که وارد مباحث حاشیه‌ای نشود.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: نگاه دوستان براین است که اگر تخلفی هم بوده براساس روال طبیعی پیگیری می‌شود، اما باید تلاش شود که حاشیه‌سازی نشود.

لاهوتی در پاسخ به این سؤال که یعنی این موضوع از طرف نمایندگان در فراکسیون مستقلین به آقای شهردار گوشزد شد، بیان کرد: ببینید به این شکل عنوان شد که شهرداری چترش بر روی همه مردم است، بنابراین نمی‌توان شهرداری را تقسیم کرد که شما مختص این جریان سیاسی یا آن جریان سیاسی هستید.

سخنگوی فراکسیون مستقلین افزود: شهرداری مکلف است به همه مردم با یک نگاه مساوی خدمت کند، چون سهامداران این شهرداری مردم هستند و بنابراین تلویحاً برای موفقیت خود شهردار تاکید شد که از مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود تا فضا درست شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها