کد خبر: 160989
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

یادداشت یکی از زنان حاضر در ورزشگاه آزادی هنگام بازی بسکتبال ایران-عراق

زنان آزاد، زنان شاد

زنان آزاد، زنان شاد
کد خبر: 160989
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۰ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مدتی بعد از ممنوعیت ورود زنان به سالن‌های والیبال هر زمان که زنان برای دیدن مسابقات بسکتبال هم به ورزشگاه آزادی مراجعه می‌کردند با ممانعت مسئولین مواجه می‌شدند و اینگونه چندین سال درهای یکی از بهترین محیط‌های ورزشی ایران به روی خانواده‌ها بسته شد، بسکتبالی که زمانی در مرکز شهر و سالن افراسیابی، لیگ تهران را با جمعیت زیادی برگزار می‌کرد و زن‌ها نه در طبقه‌ای بالا بلکه پشت نیمکت‌ها می‌نشستند و هیچ‌گونه‌ای مسئله‌ای پیش نمی‌آمدحالا با سالنهایی کم جمعیت و بی‌روح برگزار می‌شد.

تلاشهای زنان علاقه‌مند به ورود به ورزشگاه‌ها چه زمانی که بسکتبال و والیبال آزاد بود چه زمانی که ممنوع شد هیچگاه متوقف نشد تنها این مسئله زمانی اتفاق افتاد که با کابینه امید انتظار گشایشی بیشتر از دولت در زمینه حقوق زنان می‌رفت. چندین سال گذشت تا ماه گذشته که در تبریز در فینال لیگ برتر خبرنگاران زن در اتاقی زندانی شدند و جنجال برای مدیریت جدید فدراسیون بسکتبال ایجاد شد بعد ازین مسئله تصاویری از یک مسابقه بستکبال منتشر شد که به نظر می‌آمد تعدادی از تماشاگران زن هستند بدون هیچ توضیح دیگری، ولی همین تصاویر باعث جرقه امید در دل بسکتبال‌دوستان شد و خوشحالی زمانی تکمیل شد که تعدادی از بازیکنان تیم‌ملی در حساب‌های اینستاگرامشان ویدئویی منتشر کردند در حمایت از بنیاد مقابله با سرطان بهنام دهش‌پور، و در انتها حامد حدادی مژده آزاد شدن ورود زنان را که در زبان ورزشی خانواده یا عموم نامیده می‌شوند داد.

از طریق شبکه‌های اجتماعی هواداران زیادی از امکان حضور در این بازی باخبر شده بودند و ساعتی مانده به بازی تقریبا جایی برای ورود زنان باقی نمانده بود مامواران حراست که دائما تذکررعایت حجاب می‌دادند تعداد زنان را می‌شمردند و در بیسیم به اطلاع ماموران ورود به سالن قرار می‌دادند. افراد زیادی پشت درها مانده بودند وسط هفته رسیدن به غربی‌ترین نقطه تهران کار راحتی نبوده و آنها که این همه راه آماده بودند حالا پشت درها مانده بودند ظاهرا با کمکهای خانم سیاوشی نماینده مجلس درها دوباره باز شد و مسئولین رضایت دادند سکوهای بیشتری را در روزی که تعداد تماشاگران زن بیشتر از مردان بود اختصاص دهند.

بازی بسیار پرهیجان و با حمایت حداکثری زنان و مردان پیش رفت و با نتیجه‌ای بسیار خوب به نفع ایران پایان یافت اکثر بازیکنان در مصاحبه‌های بعد از بازی از حضور دوباره خانواده‌ها در ورزشگاه رضایت کامل داشتند و حتی گزارشگر بازی در صفحه مجازی خود به ستایش جو بی‌نظیر ورزشگاه در روز یکشنبه 6 اسفند پرداختند.

معلوم نیست چه زمانی سایر ورزشگاه‌ها نیز تبدیل به محیطی خانوادگی و با حضور زنان خواهد شد دربی‌هایی که بجای الفاظ رکیک تماشاگران تنها به تشویق بازیکنان بپردازند و همگی با لبخند از ورزشگاه خارج شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها