کد خبر: 160941
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۶:۰۰
| |

یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

تصمیم‌گیری درباره بلیت مترو به هفته آینده موکول شد/ شهرداری باید از جیب شهروندان مترو را توسعه دهد

عضو شورای شهر تهران در مورد افزایش قیمت بلیت مترو می‌گوید: «اگر با افزایش قیمت در این زمینه مواجه نباشیم، شهرداری باید یارانه بلیت مترو را زیاد کند. این پول هم از جیب شهروندان برداشت خواهد شد پس فرق چندانی برای مردم نخواهد کرد. مهم این است که دولت‌ها تعهداتشان را در مورد مترو اجرا نمی‌کنند.»

تصمیم‌گیری درباره بلیت مترو به هفته آینده موکول شد/ شهرداری باید از جیب شهروندان مترو را توسعه دهد
کد خبر: 160941
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز برخی کانال‌های خبری، از نهایی شدن افزایش قیمت بلیت مترو از سوی شورای شهر خبر دادند اما محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اعلام کرد که در جلسه امروز اعضای شورا، پیشنهاد شهرداری درباره افزایش قیمت بلیت مترو بررسی شد. او در مورد نظر اعضای شورا در مورد پیشنهاد شهرداری می‌گوید: «اعضا نظر مساعدی به این پیشنهاد داشتند. پیش‌بینی من این است که افزایش قیمت بلیت یک سفره متروی تهران به هزار تومان و متروی کرج به 1500 تومان رأی بیاورد و اجرا شود.»

به گفته او بلیت متروی فرودگاه امام هم 10 هزار تومان خواهد بود.

سالاری در مورد دلیل این افزایش قیمت که از میزان تورم هم بالاتر به نظر می‌رسد می‌گوید: «مبلغ افزایش قیمت بلیت مترو خیلی هم بالا به نظر نمی‌رسد این رقمی نیست که فشار زیادی وارد کند از طرفی هر کیلومتر خط مترو بین 200 تا 250 میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه در بر دارد. این هزینه باید از یک جایی تأمین شود.»

وی افزود: «همین حالا هم متروی تهران یکی از محل‌هایی است که شهرداری هزینه زیادی برای آن می‌کند و دولت‌ها هیچ وقت در مورد تعهداتشان به مترو عمل نکرده‌اند. اگر شهرداری بلیت مترو را گران نکند به هر حال باید از جایی دیگر برای تکمیل آن هزینه کند و از آنجایی درآمد شهرداری از طرف خود مردم تأمین می‌شود، این‌طور به نظر می‌رسد که شهرداری باید از یک جیب دیگر مردم برای تمام کردن خطوط مترو بردارد.»

او تأکید می‌کند: «همین حالا شهرداری رقمی بیش از 600 میلیارد تومان یارانه بلیت مترو می‌دهد. این مبلغ هم در واقع از جیب شهروندان تهرانی پرداخت می‌شود.»

سالاری در جواب اینکه آیا دیدار با معاون اول رئیس جمهور هم موجب دریافت کمک‌های دولت نشده است، می‌گوید: «تاکنون که چیزی تعلق نگرفته است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها