کد خبر: 779890
|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۲:۲۳
| |

جزئیات صدور حکم اخراج یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دلیل اهانت به پرچم ایران در تجمعات دی ماه

در پی بررسی پرونده دانشجویان متخلف در تجمعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کمیته انضباطی این دانشگاه در حکمی بدوی، حکم اخراج یکی از دانشجویان را به دلیل اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه صادر کرد.

جزئیات صدور حکم اخراج یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دلیل اهانت به پرچم ایران در تجمعات دی ماه
کد خبر: 779890
|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶ ۱۳:۰۲:۲۳

پس از برگزاری نخستین جلسه کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره تخلفات صورت‌گرفته در تجمعات مرتبط با حوادث ۱۸ و ۱۹ دی‌ماه، نخستین حکم بدوی برای یکی از دانشجویان متخلف صادر شد.

به گزارش فارس، بر اساس این حکم، امیرمحمد سورمه دانشجوی ورودی ۱۴۰۴ مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب‌وکار، به دلیل اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه اخراج شده است.

این تجمعات که با سر دادن شعارهای هتاکانه، تمسخر مقامات کشور، توهین به مقدسات، درگیری فیزیکی و در نهایت آتش زدن پرچم ایران همراه بود، از سوی کمیته انضباطی دانشگاه مورد رسیدگی قرار گرفت.

انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر پیش‌تر در پیامی اعلام کرده بود که دست‌کم شش نفر در ماجرای آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه نقش داشته‌اند. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، بررسی پرونده سایر افراد در جلسات آتی کمیته انضباطی ادامه خواهد یافت.

پیش از این نیز دو دانشجوی دانشگاه تهران و هفت دانشجوی دانشگاه شریف به دلیل اقدام مشابه و آتش زدن پرچم ایران با حکم اخراج مواجه شده بودند.

گفتنی است احکام یادشده صرفاً ناظر بر رسیدگی‌های انضباطی دانشگاه است و پرونده برخی افراد مرتبط با ناآرامی‌های اسفندماه، در دستگاه قضایی نیز در حال بررسی و پیگیری است.

برای مطالعه و بررسی آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال اعتمادآنلاین در «روبیکا» و «بله» مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

خواندنی ها