دبیرکل سازمان دریانوردی: ۱۵۰ کشتی با ۴۰۰۰ ملوان از تنگه هرمز خارج شدند / ۶۰۰ کشتی دیگر گرفتارند
دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) با اعلام خروج ۱۵۰ کشتی حامل ۴۰۰۰ ملوان از تنگه هرمز در ۴ روز گذشته، گفت: بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در این آبراه گرفتار هستند و از آغاز بحران، ۱۴ ملوان جان خود را از دست دادهاند.
دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی گفت: تعداد زیادی کشتی شروع به ترک تنگه هرمز کردهاند.
ما از کشتیها میخواهیم که با استفاده از مسیرهای تأیید نشده از طریق تنگه هرمز، ریسک نکنند.
ما با چندین طرف در منطقه همکاری میکنیم تا تضمینهایی ارائه دهیم که کشتیها مورد تهدید قرار نگیرند.
ما توانستیم در ۴ روز گذشته ۱۵۰ کشتی با ۴۰۰۰ ملوان را از آبهای آزاد خارج کنیم.
دو مسیر برای خروج از تنگه هرمز وجود دارد که یکی تحت کنترل ایران و دیگری تحت کنترل ایالات متحده و عمان است.
بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند.
از آغاز بحران فعلی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان کشته شدهاند
ما در حال بررسی هدف قرار گرفتن یک کشتی دیروز پس از عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی هستیم.
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم و مذاکراتی را برای فعال کردن کریدورهای تخلیه برگزار کردهایم.
ما بر تأمین آب و سوخت برای کشتیها، غذا و کمکهای پزشکی به دریانوردان سرگردان تمرکز داریم.
کشتیرانی دریایی نباید به عنوان ابزاری برای چانهزنی در هیچ درگیری ژئوپلیتیکی مورد استفاده قرار گیرد.
ما با مقامات عمان، ایران و ایالات متحده در تماس هستیم و آنها قویاً از ما حمایت میکنند.
بیشتر کشتیها از مسیر شمالی تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند.
دیدگاه تان را بنویسید