المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: نتیجه رأیگیری در سنا بر سر قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ، به دلیل غیبت چند جمهوریخواه در جلسه رخ داد/ این قطعنامهها به رئیسجمهور ارائه نمیشوند و قدرت قانونی ندارند
یک مقام آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «المیادین» گفت که نتیجه رأیگیری در سنا بر سر قطعنامه اختیارات جنگ ترامپ، به دلیل غیبت چند جمهوریخواه حاصل شد.
یک مقام کاخ سفید بامداد چهارشنبه گفت: «قطعنامههای مشترک کنگره آمریکا [درباره ایران] به رئیسجمهور ارائه نمیشوند و قدرت قانونی ندارند».
به گزارش فارس؛ این مقام آمریکایی در مصاحبه با شبکه «المیادین» توضیح داد: «نتیجه رأیگیری در سنا بر سر قطعنامه اختیارات جنگی [ترامپ] به دلیل غیبت چند جمهوریخواه در جلسه بود».
شامگاه سهشنبه بود که سناتورهای آمریکایی با ۵۰ رأی موافق و ۴۸ رأی مخالف، قطعنامهای غیرالزامآور برای مجبور کردن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به اخذ تاییدیه از کنگره برای هرگونه اقدام نظامی آتی علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند.
رسانههای آمریکایی پیشتر درباره اینگونه قطعنامهها نوشته بودند: «احتمالا ترامپ اجرای این طرح را وتو خواهد کرد. برای لغو وتوی ریاست جمهوری، هم سنا و هم مجلس نمایندگان به اکثریت دو سوم آرا نیاز دارند، که این رقم بسیار بالایی است و مستلزم آن است که تعداد قابل توجهی از جمهوریخواهان با ترامپ مخالفت کنند».
دیدگاه تان را بنویسید