کد خبر: 662597
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ ۱۳:۰۵:۴۱
| |

قرارداد ایجنت و باشگاه ممنوع شد!

نایب رئیس دوم مهدی تاج اعلام کرد دستورالعمل کارگزاران فوتبال در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسیده است.

قرارداد ایجنت و باشگاه ممنوع شد!
کد خبر: 662597
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ ۱۳:۰۵:۴۱

منصور قنبرزاده که امروز در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در بخشی از صحبت‌هایش از تصویب دستورالعمل‌های جدید برای کارگزاران خبر داد و اعلام کرد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون پس از آسیب‌شناسی قوانین جدیدی را برای کاهش چالش بیت باشگاه‌ها و مدیربرنامه‌ها در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ورزش سه، قنبرزاده گفت: دستورالعمل کارگزارها بعد از سال‌ها به تصویب هیئت رئیسه رسید.‌ دستورالعمل کارگزارها یا به اصطلاح مدیربرنامه‌ها کامل است و در هفته‌های آتی ابلاغ خواهد شد. کارگزاران حتما باید در امور مالیاتی دارای شناسه باشند، شناخته‌شده باشند، دفتر و دستک داشته باشند. گارگزاران غیررسمی دیگر حق فعالیت ندارند و براب آنهایی هم که رسمی هستند، مشخص شده تا چه سقفی می‌توانند بازیکن به یک باشگاه بدهند و نامحدود نیست.

او با تاکید بر اینکه با دستورالعمل‌های جدید یک ایجنت نمی‌تواند یک تیم را به طور کامل ببندد، گفت: یکی از چالش‌هایی که داشتیم و آسیب‌هایی که شناسایی شد، روی این موضوع بود؛ ما مدیربرنامه‌ای داشتیم که ۸ یا ۱۰ بازیکن به یک تیم داده بود. این موضوع ایجاد شائبه می‌کرد. اینها باید تقسیم شوند و شائبه‌ها کم شود.

قنبرزاده تاکید کرد: در بحث درآمد هم سقفی مشخص شده است. یک موضوع هم که در دستورالعمل داریم، این است که کارگزار فقط باید با بازیکن قرارداد ببندد و باشگاه‌ها در این دستورالعمل مستقیم نباید با بازیکنان قرارداد ببندند. طرف حساب بازیکن، فقط ایجنت است ولی یک نسخه از قراردادش به باشگاه می‌آید.

وی در پایان گفت: ضمنا باشگاه هم حق تعهد پرداخت مطالبات ایجنت از طریق مطالبات بازیکن را ندارد. این یکی از موضوعاتی بود که گاهی اوقات مدیران عامل باشگاه‌ها را در منگنه قرار می‌داد و بازیکن تحمیل می‌کردند. مثلا یک باشگاه می‌گفت من این دو بازیکن را می‌خواهم و می‌گفتند اگر این دو بازیکن را می‌خواهی، باید این دو تا را هم بگیری. مکانیسمش هم این بود که می‌گفتند باید از باشگاه هم پول را بدهید و از بازیکن کسر کنید. اینها آسیب‌شناسی شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها