کد خبر: 662260
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۵ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

10 دروازه‌بان برتر حال حاضر جهان

با ده دروازه بان برتر حال حاضر دنیا آشنا شوید.

10 دروازه‌بان برتر حال حاضر جهان
کد خبر: 662260
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۵ ۰۹:۲۰:۰۰

بهترین دروازه‌بان‌های جهان چه ویژگی‌هایی دارند؟ نقش یک دروازه‌بان آن چیزی نیست که قبلا بود، در فوتبال مدرن نیاز است که شماره یک‌ها جز گرفتن شوت‌های حریف کارهای دیگری هم بکنند.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، اغلب گفته می‌شود که داشتن یک گلر قابل اعتماد درون دروازه، چندین امتیاز در هر فصل برای شما به ارمغان می‌آورد. در ادامه دروازه‌بان‌ها را بر اساس همه جنبه‌های تاثیرگذار بر بازی رتبه‌بندی کرده‌ایم، به آمار توجه کرده‌ایم و در عین حال تعادل داشتن را در بهترین لحظات در نظر گرفتیم.ذکر این نکته ضروری است که دروازه‌بان‌های مصدوم که مدتی طولانی دور از میادین بودند مورد قضاوت قرار نگرفتند.

 

10- مانوئل نویر (بایرن مونیخ)

مانوئل نویر یکی از بازیکنان بزرگ در تمام دوران است و هنوز در بین 10 دروازه‌بان برتر جهان قرار دارد.

مانوئل نویر، ملی‌پوش آلمانی در این فصل بار دیگر با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد و جامی به دست نیاورد اما نمی‌توان به خاطر همه ‌چیزهایی که در بازی ارائه می‌دهد او را نادیده گرفت. بر کسی پوشیده نیست که این بازیکن 38 ساله همان دروازه‌بانی نیست که روزی مدعی سکوی توپ طلا بود، اما قطعا او دروازه‌بان ضعیفی نیست. نویر مسلما یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تمام دوران است، مطمئنا یکی از تاثیرگذارترین دروازه‌بان‌های عصر مدرن است و اگرچه او به 40 سالگی نزدیک می‌شود، اما هنوز توانایی دارد که بتواند تیمی را به سمت افتخار هدایت کند.

 

9- دیوگو کاستا (پورتو)

دیوگو کاستا از پورتو چیزی شبیه یک دروازه‌بان جدید و آینده‌دار است و همچنانکه برای غول فوتبال پرتغال عملکرد خوبی دارد توسط برخی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا زیرنظر گرفته شده است. این بازیکن 24 ساله در حال حاضر خود را به عنوان شماره یک تیم ملی پرتغال برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا معرفی کرده است. کاستا یک‌بار دیگر در این فصل برای اژدهاها فوق‌العاده بوده و در دو فصل گذشته به عنوان بهترین دروازه‌بان سال سوپرلیگ پرتغال انتخاب شد.

 

8 - لوکاس هرادسکی (بایر لورکوزن)

هیچ چیز پر زرق و برقی در مورد لوکاس هرادسکی وجود ندارد ولی او به شکل بی‌سر و صدا یکی از بهترین دروازه‌بانان بوندسلیگا از زمان پیوستن به آینتراخت فرانکفورت در سال 2015 بوده است. سه سال بعد، او به بایر لورکوزن رفت و به یک مهره مطمئن برای این باشگاه تبدیل شد. تحت هدایت ژابی آلونسو، لورکوزن شکست‌ناپذیر به طرز فوق‌العاده‌ای پیش از بایرن مونیخ، فاتح بوندسلیگا شد. با تنها 24 گل خورده در 33 بازی هرادسکی تاثیر بسزایی در این موفقیت داشت.

 

7- جیانلوئیجی دوناروما (پاری سن ژرمن)

پاری سن ژرمن قبلا یک دروازه‌بان خوب به اسم کیلور ناواس و یک دخیره مناسب به نام آلفونس آرئولا داشت. با ورود جیانلوئیجی دوناروما به عنوان فوق ستاره بزرگ به پاریس، هر دوی آنها کنار رفتند. با توجه به تغییر پیوسته بازیکنان خطوط مقابل او غول ایتالیایی از زمان نقل مکان به فرانسه مشکلاتی داشته است، اما او اکنون به عنوان یکی از بهترین‌های اروپا شناخته می‌شود. اگرچه جیجی گاهی اوقات با بازی با پا مشکل دارد، اما او به خوبی باکس خود را کنترل می‌کند.

 

6- یان زومر (اینترمیلان)

یان زومر در این فصل برای اینترمیلان فوق‌العاده بوده است و موفقیت آنها در سری آ شوخی نبود. ملی‌پوش سوییسی در 34 بازی 20 کلین شیت و تنها 19 گل در این راه دریافت کرده است.

اضافه کردن چهار کلین شیت در لیگ قهرمانان اروپا به این آمار نشان می‌دهد دروازه‌بان سابق بوروسیا مونشن گلادباخ فصلی را برای به خاطر سپردن به دلایل درست زیرنظر سیمونه اینزاگی دارد. او یک گلر با تجربه و آرام است که زیر فشار مشکلی با نگه‌داشتن توپ برای بازی‌سازی با پاس‌های بلند یا کوتاه ندارد.

 

5 - مایک مانیان (میلان)

وقتی دوناروما میلان را ترک کرد، هواداران نگران آینده دروازه تیم‌شان بودند، اما این نگرانی توسط بازیکنی که از آکادمی شروع کرده بود، برطرف شد. مانیان از همان زمان هوگو لوریس را از تیم ملی فرانسه کنار زد و اولین اسکودتو را در یک دهه برای روسونری به دست آورد. رفلکس‌های او عالی است و تسلطش در محوطه جریمه فوق‌العاده. اما کار او روی زمین و بازی با پا نیز درجه یک است. این بازیکن فرانسوی در این فصل تنها 34 گل در لیگ ایتالیا دریافت کرد. توانایی او در مهار شوت، هواداران را همیشه هیجان‌زده می‌کند. یک بزرگ واقعی که انتظار می‌رود حرف‌های بزرگی در جاه‌طلبی‌های فرانسه در یورو 2024 داشته باشد.

 

4- امیلیانو مارتینز (آستون ویلا)

کاریزماتیک، هیجان‌انگیز و همیشه خوشحال از اجرای نمایش، فوتبال بدون امیلیانو مارتینز چطور خواهد بود؟

از نظر آماری، این بازیکن آرژانتینی متمایز نیست اگرچه او دومین نفر از لحاظ موفقیت در نبردهای هوایی در پنج لیگ برتر اروپاست و به این طریق تسلط خود را بر موقعیت‌های پرخطر برجسته می‌کند. اما شخصیت بازی چیزی است که ما او را به خاطر آن دوست داریم: اولین‌بار آن را در جریان قهرمانی آرسنال در جام حذفی 2020 دیدیم، قبل از اینکه مارتینز در خانه موفق به کسب جام کوپا آمه‌ریکا شود.

او قبل از اینکه جایزه بهترین دروازه‌بان را در جام جهانی قطر کسب کند، با موفقیت در کوپا آمه‌ریکا خود را در صحنه جهانی تثبیت کرده بود. استون ویلا امسال با وجود او به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا رسید و ما نمی‌توانیم بیشتر از این منتظر باشیم تا این بازیکن 31 ساله را در جریان رقابت‌های فوتبال نخبگان اروپا ببینیم.

 

3- مارک آندره ترشتگن (بارسلونا)

مارک آندره ترشتگن بازی خود را در 18 ماه گذشته به اوج جدیدی رسانده است. این اتفاق عجیبی است مخصوصا با توجه به اینکه او علاقه زیادی به ورزشی ندارد که او را به یک فوق ستاره تبدیل کرده است. او در بارسلونا و در مسیر خود در سال گذشته در یک مرحله رکورد 15 کلین شیت پتر چک در سال 2005 را شکست داد. این گلر در 33 بازی اول خود فقط 13 بازی اجازه داد دروازه‌اش باز شود. بارسلونا با همین درخشش قهرمان لالیگا شد. اعداد نجات‌های او در مورد توپ‌های گل قطعی شگفت‌انگیز هستند: او نزدیک به 9 گل کامل را نجات داده است. ترشتگن بسیار فراتر از اینکه فقط شوت‌ها را مهار کند، درخشیده. 50 درصد از پاس‌های او در فاصله 40 یارد به مقصد رسیده و از این لحاظ او در اروپا دوم است. بازگشت او از مصدومیت به تیم ژاوی کمک کرد تا پایان فاجعه‌ای نداشته باشد و به‌رغم خروج تلخ از لیگ قهرمانان، او همچنان یکی از بهترین‌ها باقی مانده است.

 

2- ادرسون (منچسترسیتی)

ادرسون بدون شک تاثیرگذارترین دروازه‌بان لیگ برتر بعد از پتر چک است. زمانی که پپ گواردیولا کلودیو براوو را به میدان آورد، آن هم به خاطر بازی با پا همه حیرت کردند گرچه تلاشی ناموفق هم بود و اگرچه تلاش دوم او برای به دست آوردن مهره مورد نظرش طول کشید، اما می‌توان گفت که ادرسون ارزش آن را داشت. همیشه کسانی خواهند بود که هرگز واقعا به گلر برزیلی امتیاز زیادی نخواهند داد و این از برخی جهات به اندازه کافی منصفانه است. او یک توپ‌گیر خوب است اما شماره 1 منچسترسیتی در درجه اول به خاطر بازی با پایش است که مورد توجه قرار می‌گیرد. ادرسون هرگز مانند یک حلقه ضعیف در سیستم منچسترسیتی نبوده است. هر زمان که برای سیتی بازی کرده، عالی بوده است. او سه دستکش طلایی لیگ برتر را به شکل متوالی بین سال‌های 2020 تا 2022 برنده شده است و این توانایی با پاهایش فقط او را در لیست بالاتر می‌برد. او به عنوان یک فوتبالیست فوق‌العاده است چه برسد به یک دروازه‌بان.

 

1- آلیسون (لیورپول)

آلیسون به عنوان دروازه‌بانی در نظر گرفته می‌شد که به لیورپول کمک می‌کرد تا بازی از عقب را انجام بدهد؛ با پاس‌های عالی‌اش. گل‌هایی که مهاجمان قرمزپوش روی پاس‌های مستقیم یا غیرمستقیم او به ثمر رساندند گواه خوبی بر این مدعاست.

با این حال، اگر بتوان دروازه‌بانی را تقریبا به دو دسته مبتنی بر بازی با پا و مهار شوت تقسیم کرد، آلیسون از هر دو نظر بهترین دروازه‌بان جهان است. آلیسون در کلاس جهانی کار می‌کند. زمانی که در فصل گذشته شرایط خاصی برای لیورپول به وجود آمد و تیمش در میانه جدول در مقاطعی با مشکل مواجه ‌شد، همیشه یک نجات‌دهنده سنتی بود: او 10 گل کامل را نجات داد. این عملکردی فوق بشری است.

شما فقط باید به سیو لحظه آخری او مقابل میگل آلمیرون در سال گذشته نگاه کنید که ادی هاو آن را «بهترین چیزی که تا به حال دیده‌ام» توصیف کرد. این گلر برزیلی از لحاظ اقدامات دفاعی خارج از محوطه جریمه نیز فوق‌العاده بوده است. او ششمین پاسور برتر بین گلرهای اروپاست. او یک پدیده است: نمی‌توان فکر کرد که لیورپول در چند سال گذشته بدون او چه جایگاهی به دست می‌آورد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها