کد خبر: 662087
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ۲۱:۱۶:۴۶
| |

پایان ماراتن سرخابی ؛ پرسپولیس با گل گولسیانی قهرمان لیگ برتر شد

پرسپولیس در ورزشگاه آزادی مس رفسنجان را شکست داد و قهرمان لیگ برتر شد.

پایان ماراتن سرخابی ؛ پرسپولیس با گل گولسیانی قهرمان لیگ برتر شد
کد خبر: 662087
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۲ ۲۱:۱۶:۴۶

در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و استقلال، به مصاف رقبای خود رفتند و در نهایت این پرسپولیس بود که موفق شد عنوان قهرمانی این لیگ ماراتن گونه را به دست بیاورد.

به گزارش اعتمادآنلاین، از هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان رفت. کمی دورتر از آزادی و در ورزشگاه دستگردی، استقلال با پیکان روبرو شد. این دو بازی در شرایطی آغاز شد که دو تیم در فاصله یک امتیازی هم قرار داشتند و برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگیدند.

در ورزشگاه دستگردی استقلال خیلی زود کار را برای پیکان سخت کرد و بعد از به دست آوردن چند موقعیت بسیار خوب، در نهایت توسط مهرداد محمدی روی نفوذ عالی ماشاریپوف گل نخست را وارد دروازه حریف کرد. دقایقی بعد محمدی موفق شد در موقعیت تک به تک گل دوم را هم به ثمر برساند تا خیال آبی‌پوشان از کسب سه امتیاز راحت شود و تنها دغدغه‌شان بشود نتیجه بازی پرسپولیس. آنها برای کسب عنوان قهرمانی تنها نیاز داشتند که مس بتواند از پرسپولیس در آزادی امتیاز بگیرد. اتفاقی که تا دقایق پایانی در حال رقم خوردن بود.

خیال آبی‌ها زمانی از برد راحت شد که گلر پیکان هم در اوایل نیمه دوم با یک اشتباه عجیب از زمین بازی اخراج شد و تیمش را ده نفره کرد. البته پیکان با این شرایط کاملا در معرض سقوط قرار گرفت. آنها تنها به لطف تفاضل گل، بالاتر از فولاد ایستادند. شرایطی که بعد از گل فولاد به نساجی و با توجه به برد فولاد خوزستان برابر هوادار تغییر کرد و پیکان به رتبه 15 سقوط کرد. استقلال در نهایت با همین دو گل برنده بازی شد و با 67 امتیاز به کارش پایان داد اما این برد برای قهرمانی آبی‌ها کافی نبود چون پرسپولیس در آزادی با گل گولسیانی مس را شکست داد.

بازی پرسپولیس با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی اصلا طبق انتظار سرخ‌ها پیش نرفت. سبک دفاعی متفاوت محرم نویدکیا در این بازی و فشرده بودن مدافعین مس شرایط را برای سرخپوشان سخت کرد. فشار برد استقلال و هوادارانی که استادیوم را شبیه به یک دیگ جوشان قرمز کرده بودند بازیکنان پرسپولیس را از بازی همیشگی خود دور کرد و آنها نتوانستند فرصت‌های زیادی روی دروازه حامد لک ایجاد کنند. اما در حالی که هواداران پرسپولیس تا مرز سکته پیش رفته بودند در دقایق پایانی این گولسیانی بود که موفق شد با ضربه سر دروازه حریف را باز کند تا تمام آنچه سرخپوشان از این بازی می‌خواستند، یعنی برد ولو با نتیجه حداقلی رقم بخورد. هرچند تصاویر آهسته نشان داد که گل گولسیانی در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسیده و این مساله احتمالا در روزهای آینده جنجال بزرگ دیگری در فوتبال ایران به وجود خواهد آورد.

در نهایت بعد از 6 دقیقه وقت اضافه پرسپولیس با برد مقابل مس رفسنجان و کسب 68 امتیاز توانست از عنوان قهرمانی خود در لیگ دفاع کند.

در پایین جدول اما با نتایج رقم خورده پیکان با سرمربی‌گری رضا عنایتی تبدیل به دومین تیمی شد که دست در دست صنعت نفت آبادان راهی لیگ آزادگان می‌شود.

به این ترتیب و با برگزاری دیدارهای هفته سی‌ام فصل جاری لیگ برتر به پایان رسید. هرچند سه دیدار جام حذفی هنوز باقی مانده و بعد از این بازی‌هاست که فصل فوتبالی ایران به طور کامل پایان خواهد یافت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها