کد خبر: 661890
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

رجبی: به نکونام گفته بودم حواشی، کمکی به استقلال نمی کند!/ فکر نمی کنم فصل بعد با نکونام تمدید کنند

پیشکسوت استقلال می گوید در صورت قهرمانی پرسپولیس به آنها تبریک خواهد گفت.

رجبی: به نکونام گفته بودم حواشی، کمکی به استقلال نمی کند!/ فکر نمی کنم فصل بعد با نکونام تمدید کنند
کد خبر: 661890
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۰:۰۰

روزبه دلاور | در یکی از‌ مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر استقلال تیم دوم جدول در مقابل گل‌گهر پیروز از میدان خارج شد اما باتوجه به برتری پرسپولیس در مقابل شمس‌آذر نتوانست به صدر جدول برسد‌. به گزارش روزنامه اعتماد، با رضا رجبی از پیشکسوتان استقلال تماس گرفتیم. رضا رجبی نیز درخصوص بازی استقلال و همین‌طور شرایط پرسپولیس اظهارات جالبی داشته که در ادامه مطلب می‌خوانید.

 

بازی استقلال و گل‌گهر را چطور دیدید؟

هم بازی قبل هم این بازی کلا یک موقعیت نصف و نیمه پیش آمد و توپ گل شد بعد از آن در زمین خودشان جمع شدند و هیچ برنامه‌ای برای ضدحمله نداشتند و اگر گل می‌خوردند برنامه‌ای نداشتند که گل بزنند. به این یک گل قانع بودند و در آن سمت هم پرسپولیس گل مساوی را خورده بود و دقیقا مثل بازی با نساجی فکر کردند بازی پرسپولیس با همین نتیجه تمام می‌شود و به صدر می‌آیند اما پرسپولیس همان کاری را که جلوی استقلال خوزستان کرد در قزوین هم ادامه داد و دوباره در صدر قرار گرفت. مردم می‌دانند ما استقلالی صد آتیشه هستیم اما شما فوتبال پرسپولیس را نگاه کنید که هر لحظه برای خودشان موقعیت گل ایجاد می‌کنند. هر 20 یا 30 سال یک بار هم پیش نمی‌آید که بازی 3 بر صفر باخته را 4 بر 3 ببری. آنها در قزوین هم بعد از دریافت گل مساوی همان روند را ادامه دادند. حالا باید دید در هفته آخر چه پیش می‌آید.

به عنوان یک استقلالی، پرسپولیس را سزاوار این صدرنشینی می‌دانید؟

در این اواخر دروازه‌ها تنگ‌تر می‌شود اما پرسپولیس ۴ گل خورده در 2 بازی و 7 گل زده که نشان می‌دهد با حضور بازیکنان باتجربه وقتی عقب می‌افتد با تعویض‌های خوب به بازی برمی‌گردند. همان‌طور که استقلال تا قبل شایسته صدر بوده الان هم پرسپولیس شایسته صدر است. مخصوصا در این دو هفته که فوتبال بانشاط و رو به جلویی را بازی کردند.

با مربیان استقلال موافقید که داوری باعث‌شده صدر را از دست دهند؟

همان اول فصل این روزها را می‌دیدم. من ۴۷، ۴۸ سال است که در این فوتبال تا رده ملی هم بازی کردم و دوتا دکترا دارم. همان اول فصل به آقای نکونام گفتیم حواشی نمی‌تواند به باشگاه کمک کند. درگیری با مدیرعاملی، درگیری با هیات مدیره، درگیری با نویدکیا و روی نیمکت الان هم درگیری با فدراسیون و... اینها چیزهایی نیست که به تیم کمک کند. تمرکزشان را می‌گذاشتند روی بخش فنی و بیشتر کار می‌کردند نساجی را می‌بردند و اصلا نیاز به این چیزها نبود. وقتی می‌روید آنجا و موقعیتی ایجاد نمی‌کنید دیگر فدراسیون را مقصر دانستن خوشایند نیست. استقلال در این دو هفته نشانه‌هایی از قهرمانی نشان نداد برعکس پرسپولیس نشان داد و آمد صدر را گرفت و باید دید آخرین بازی چه می‌شود. پرسپولیس باید با مس رفسنجان بازی کند که رو به افول است و بازی خودش را هم باخت و استقلال هم با پیکان بازی دارد که در خطر سقوط است!

رضا رجبی

در شرایط فعلی چند درصد احتمال دارد استقلال قهرمان شود؟

زیبایی فوتبال در دنیا به این خاطر است که حوادث جلوتر از بحث‌های کارشناسانه است. روی کاغذ قهرمانی در دست پرسپولیس است اما نمی‌شود گفت قطعی است. یک وقت فوتبال ممکن است روی خوبش را نشان ندهد. به قول کشتی‌گیرها مدال دستم بود خودم از دستم انداختم! ما خودمان جلو بودیم و باید باهمان شرایط پیش می‌رفتیم که متاسفانه مقابل نساجی شرایط‌مان به‌هم ریخت. خدا را شکر این بازی را بردند و هنوز در کورس قرار دارند اما شرایط خیلی سخت است.

موافق تمدید با نکونام هستید؟

صادقانه حرف بزنم از فوتبال امسال استقلال راضی نیستم اما با نوع بازی نتایج قابل قبول بوده اما با شناختی که از آقای شهریاری دارم بعید می‌دانم تمدید کنند. مطمئنا این را می‌توانم بگویم. شاید هم اشتباه باشد اما استقلال فصل بعد مربی خارجی بیاورد، چون گزینه داخلی که الان نداریم. هلدینگ دارد هزینه می‌کند و یک مربی بزرگ خارجی مثل تراکتور و سپاهان بیاورند. اگر استقلال قهرمان نشود خود نکونام هم زیاد برایش قابل قبول نیست که بماند چون امسال هم سختی زیادی کشیدند! البته اینها تجربه من است که می‌گویم.

اگر پرسپولیس قهرمان شود به عنوان یک استقلالی به این تیم تبریک می‌گویید؟

وقتی یحیی با پرسپولیس قهرمان شد تبریک گفتم. هر تیمی قهرمان شود تبریک می‌گویم. ما فوتبال بازی می‌کنیم تا دل‌ها را به هم نزدیک کنیم و در کنار رقابت، رفاقت باشد تا آنها که از تلویزیون بازی را می‌بینند یا اخبار را دنبال می‌کنند یک فیدبک خوبی بگیرند از افرادی که در فوتبال زحمت می‌کشند. من چند وقت قبل به فنونی‌زاده و صادقی هم پریدم و گفتم این کری‌ها برای هواداران است. برای من بازیکن و این دو تیم دارای شخصیت در آسیا نیست. کسانی در این دو باشگاه بازی می‌کنند که از فیلترهای زیادی می‌گذرند و باید احترام بین همه برقرار باشد. به عنوان یک ایرانی و فوتبالی شمس‌آذر هم قهرمان می‌شد تبریک می‌گفتم بحث پرسپولیسی بودن و... نیست ما باید تاثیرات اخلاقی هم بگذاریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها