کد خبر: 646954
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۵:۳۲
| |

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با «اعتماد»:

یحیی اول فصل به من گفت سه مهاجم مدنظر داشته اما هیچ کدام ‌جذب نشدند/ دلیل استعفای سرمربی پرسپولیس را می‌دانم

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید باشگاه باید هر چه سریعتر در مورد نیمکت باشگاه تصمیم بگیرد.

یحیی اول فصل به من گفت سه مهاجم مدنظر داشته اما هیچ کدام ‌جذب نشدند/ دلیل استعفای سرمربی پرسپولیس را می‌دانم
کد خبر: 646954
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۵:۳۲

پرسپولیس در آخرین بازی خود در نیم فصل در مقابل مس رفسنجان مساوی کرد تا با قرار گرفتن در رتبه سوم و با فاصله دو امتیازی صدر جدول نیمی از بازی‌های لیگ را پشت سر بگذارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، اما پس از این بازی یحیی گل‌محمدی، سرمربی موفق قرمزها از هواداران تیمش خداحافظی کرد تا باز هم به شکلی اعتراضش را به وضعیت مدیریتی این باشگاه نشان بدهد. با امیرحسن اصلانیان، مهاجم سال‌های نه چندان دور این باشگاه در خصوص آخرین وضعیت قرمزهای تهران گفت‌وگو کردیم که در زیر می‌خوانید.

 

پرسپولیس مقابل مس رفسنجان چطور بود؟

یک بازی سرد و کسل‌کننده و کم‌‌موقعیت بود.

چرا به قول شما بازی سردی شد؟

پرسپولیس ابزار لازم را برای ادامه مسابقات ندارد و باید بازیکن بگیرند و در این داستان سقف قرارداد‌ که ‌همه آن کشک بود پرسپولیس سرش کلاه رفت! باید مثل سپاهان که سقف قرارداد را رعایت نکرد بازیکن می‌گرفت و اتفاقی هم‌ نمی‌افتاد.

قانون سقف قرارداد‌ کشک بود؟

بله، کشک بود!

صدای همه حتی سپاهان هم که اشاره کردید نسبت به‌ بعضی قوانین درآمده. فکر می‌کنید علتش چیست؟

چون هیچ استاندارد جهانی‌ نداریم ‌که از آن پیروی کنیم. قانون من درآوردی که در فدراسیون وضع می‌کنند تهش این می‌شود. با قانون من درآوردی که نمی‌شود لیگ را اداره کرد.

قبول دارید بعضی صحبت‌ها و تصمیمات مردم را از فوتبال دلسرد می‌کند؟

مردم از جام‌‌جهانی به بعد دیگر از فوتبال بدشان آمده است. خیال‌تان راحت! گذشت زمانی که فوتبال انرژی مردمی داشت ولی دیگر ندارد. یکی از علت‌هایش همین اعداد و ارقامی است که می‌شنویم. قشر عادی و ضعیف جامعه خودشان را با این اعدادی که در فوتبال هزینه می‌کنند، مقایسه می‌کنند و ناراحت می‌شوند. نمی‌گویم در جاهای دیگر دنیا این اتفاقات رخ نمی‌دهد اما در جاهای دیگر زندگی مردم می‌چرخد اما زندگی مردم ما نه! بعد بعضی‌ها می‌آیند در تلویزیون از صدمیلیارد پول گرفتن و پاداش حرف می‌زنند. خب مردم را آزار می‌دهد. این اختلاف طبقاتی که ایجاد کردند و حواله خودرو می‌دهند هم جزو همین داستان است. ما خودمان ۲۰ سال فوتبالیست بودیم؛ کی از این خبرها بود؟ قهرمان لیگ شدیم؛ کی پاداش دادند؟ برنز آسیا را گرفتیم یک قران پاداش ندادند! اصلا این‌ چیزها نبود. آقای دادکان خوب حرفی زد و گفت اگر می‌خواهید پاداش خودرو بدهید یک‌ حواله خودروی داخلی و آن هم به تمام ورزشکاران؛ تفاوتی نباید قائل شد. قهرمانی در المپیک مثل ورود به جام جهانی است و‌ شاید حتی ارزش بالاتری داشته باشد.

امیرحسین اصلانیان

درباره استعفای یحیی که چند بار است در این فصل رخ‌ داده چه نظری دارید؟

قبلی‌ها که نمی‌شود همیشه بهشان پرداخت اما این‌ آخری را می‌توانم بازش کنم. او دارد اعتراض می‌کند و می‌گوید آقای درویش یا هر شخصی که نماینده وزارت ورزش در پرسپولیس هستی با این وضع نمی‌شود قهرمان شد و تیم نیاز به خرید بازیکن دارد. می‌گوید شماها چطوری بدون هماهنگی با من رفتید فوروارد گرفتید که حداقل یک فصل کامل نیاز به بدنسازی دارد که بدنش آماده شود. اینها حرف‌های کادر فنی است که می‌گویند با نظر کادر فنی بازیکن باید جذب شود. بعد که اینها اول فصل رفتند سقف قرارداد رعایت کردند قانونی که هیچ جا رعایت نمی‌شود. اگر بازیکن داشتند از گروه‌شان در آسیا صعود می‌کردند بدون بازیکن که‌ نمی‌شود قهرمان آسیا شد.

یحیی همبازی شما بوده؛ قطعا با او صحبت می‌کنید؟

بله؛ در آسیا و لیگ، دو سال کنار هم بازی کردیم. ‌الان هم کم و ‌بیش ارتباط داریم. قبل از اینکه فصل شروع شود خودم با او صحبت کردم. ‌به من گفت که سه مهاجم ‌معرفی کردم که بالای یک میلیون ‌دلار قیمت آنهاست. می‌توانستند بروند بخرند اما بحث دیگر پول درآوردن است. نشستید روی صندلی مدیریت باید از رانت آن برای اسپانسر گرفتن استفاده کنید. دو تا تیم در کشور است که می‌شود به دولت وصل شد و کمک گرفت. فرق من که در خانه نشسته‌ام با آن فردی که روی صندلی مدیریت ‌نشسته و‌ نمی‌تواند پول جور کند در چیست؟ فرقی نداریم؟ بروند مثل تیم‌های اتریشی روی شورت و پیراهن چندین تبلیغ بزنند و پول جور کنند. برای نیم فصل دوم اگر حداقل ۵ بازیکن نگیرند هواداران به قهرمانی فکر نکنند. این تیم در تمام پست‌ها بازیکن می‌خواهد. اگر بازیکنان را جذب نکنند یحیی هم گفت که تیم قهرمان نمی‌شود. درباره استعفای یحیی هم با دلیل می‌گویم که باشگاه هر مربی دیگری را بیاورد باید برای آن مربی بازیکن بخرد چون با این بازیکنان پنجم ‌هم نمی‌شویم. خب یحیی را حفظ کنند و بازیکن برای همین مربی بگیرند در آن صورت اگر تیم قهرمان نشد این کادر فنی است که باید پاسخگو باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها