«اعتمادآنلاین» از جزئیات دوپینگ و محرومیت ستاره والیبال گزارش می‌دهد:

حق افشا نداریم؛ ورزشکار ملی نباید سر خود دارو مصرف کند!

دبیر فدراسیون والیبال در مورد دوپینگ امیرحسین توخته و میزان محرومیت او توضیحاتی را ارائه کرد

حق افشا نداریم؛ ورزشکار ملی نباید سر خود دارو مصرف کند!
کد خبر: 600069
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۱:۳۰:۰۰

پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام شد نمونه دوپینگ امیرحسین توخته ستاره تیم ملی والیبال ایران مثبت شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، توخته در نخستین واکنش خود با ابراز تعجب از این موضوع گفت: مثبت شدن تستم ربطی به روزهای اخیر ندارد و حدود ۲ ماه پیش این اتفاق رخ داده است. همان زمان هم اعتراض اولیه خودم را اعلام کردم و مدارکش را هم ارائه دادم. موضوع از این قرار است که به دلیل مشکل کلیوی که داشتم مجبور به استفاده از دارو بودم. این دارو زیر نظر پزشک متخصص مصرف شده و مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی هم این موضوع را تایید کردند.

با این حال صبح روز چهارشنبه برخی رسانه‌ها از صدور حکم یک سال محرومیت برای این ملی‌پوش والیبال کشورمان و باشگاه هراز آمل خبر دادند. اتفاقی شوکه کننده که والیبال کشور را تحت الشعاع قرار داد.

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در این رابطه و در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت یک ساله توخته را تایید می‌کند یا خیر به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: ما حق افشای میزان محرومیت را نداریم. ایشان از بازی روز چهارشنبه ممنوع‌ شدند. بر اساس ماده 14 قوانین ملی کمیته مبارزه با دوپینگ تا صدور رای قطعی محرومیت که توسط کمیته استیناف مشخص می‌شود حق بازی ندارد. ایشان 21 روز فرصت دارد درخواست تجدید نظر کند. اگر نکند که رای قطعی است. اگر درخواست کند بعد از اینکه شورای استیناف صادر شد دیگر رای قطعی است. آن موقع ما می‌توانیم رسما میزان محرومیت ایشان را اعلام کنیم. ما فعلا گفتیم در بازی چهارشنبه تیمش نمی‌تواند بازی کند. تا اطلاع ثانوی این محرومتی پابرجاست.

تقوی در واکنش به ادعای توخته که گفته ماده ممنوعه در واقع داروی او برای رفع درد کلیه بوده اظهار کرد: موضوع، موضوع درمانی بوده! بله! اما استفاده از نیروهای درمانی هم مراحل و شکل خاص خودش را دارد. این طور نیست که ورزشکار رسمی و ملی ما از هر دارویی در هر شرایطی استفاده کنند. منطقی است که این انتظار از بازیکنان ملی برود که قوانین و ملی مبارزه با دوپینگ را به خوبی بشناسند. یا حداقل در خصوص این مسائل با پزشک تیم مشورت کنند. اگر مشورت نکنند یا بخواهند به صورت شخصی کاری را انجام دهند دچار مشکلاتی می‌شوند که ما الان با آن مواجهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها