ناراحتی هادی ساعی از مسئولان فدراسیون تکواندو/ عسکری می‌ترسد مرا به تمرین دعوت کند

هادی ساعی، پرافتخارترین المپین ورزش ایران با انتقاد از مسئولان فدراسیون تکواندو گفت: برخی دوستان تلاش می‌کنند رابطه من را با ملی‌پوشان خراب کنند.

ناراحتی هادی ساعی از مسئولان فدراسیون تکواندو/ عسکری می‌ترسد مرا به تمرین دعوت کند
کد خبر: 349559
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ هادی ساعی در خصوص همکاری به عنوان مدیرفنی با تیم تکواندو فرمانیه گفت: قصدی برای فعالیت در تکواندو ایران نداشتم و در حال حاضر نیز به عنوان مدیرفنی در کنار این تیم هستم. هومن مهیمن، سرپرست تیم فرمانیه مثل برادرم است و با توجه به درخواست و اصرار ایشان قبول کردم برادرانه در کنارش باشم.

وی درخصوص اهداف تیم فرمانیه از حضور در لیگ برتر تکواندو گفت: بچه‌های ما همه جوان هستند و اکثرا آنها برای اولین بار در رده بزرگسالان و لیگ برتر حضور دارند. عملکرد بچه‌ها در هفته اول بد نبود و در هفته‌های آینده نیز بهتر خواهند شد. با توجه به اینکه اکثر بازیکنان با تیم‌های دیگر قرارداد داشتند ما در 2 هفته تیم را تشکیل دادیم.

مدیرفنی تیم تکواندو فرمانیه در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که فرزان عاشورزاده به این تیم نیامد، تصریح کرد: دلیل این موضوع بازی‌هایی است که دوستان از حالا شروع کردند. حضور من در کنار هر تیمی به آن تیم لطمه خواهد زد و این موضوع را به مسئولان فرمانیه نیز اعلام کردم. قطعا برخی دوستان تلاش خواهند کرد که با توجه به حضور من به هر نحوی به تیم فرمانیه لطمه بزنند.

ساعی خاطرنشان کرد: عاشورزاده بازیکن تیم فرمانیه است و به عنوان بازیکن آزاد با تیم ما قرارداد بسته است. در روزهای گذشته نیز او با اعضای تیم سابق خود خداحافظی کرد، اما دوستان تا دیدند که او به تیم ما پیوسته است اقداماتی انجام دادند تا فرزان در بازی هفته اول مقابل کن حضور نداشته باشد. تا روزهای گذشته اسم فرزان در سایت فرمانیه ثبت شده بود، اما به یک باره اسم او را از لیست ما در آوردند.

وی ادامه داد: ما شکایت کردیم و با توجه به اینکه عاشورزاده بازیکن باشگاه فرمانیه است امیدواریم به آن رسیدگی شود. اولین لطمه را به تیم فرمانیه زدند و کار حرفه‌ای و اخلاقی انجام ندادند. متاسفانه دوستانی که در تیم کن هستند اخلاق را رعایت نکردند. با توجه به حضور پیشکسوتانی مانند کریمی، زوار و عبداللهی در تیم کن، انتظار ما از آنها بیشتر بود و توقع داشتیم که اصول حرفه‌ای و اخلاقی را رعایت کنند. پیروز شدن به هر نحوی زیبا نیست. با این حال ما تیم جوانی هستیم و برد و باخت در هفته نخست برای ما چندان مهم نبود.

دارنده دو مدال طلا و یک برنز المپیک در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو گفت: خدا را شکر شرایط تیم ملی خوب است و امیدواریم در فرصت 10 ماه تا المپیک توکیو بچه‌ها با همین روند پیش بروند. آرزو دارم در المپیک نیز تیم ملی بهترین نتیجه را کسب کند. تیم ملی تکواندو روند رو به جلویی را در پیش گرفته است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

ساعی درخصوص امکان تکرار مدال‌های طلای او در المپیک توکیو عنوان کرد: در دوره گذشته تیم خوبی داشتیم و در این دوره نیز بچه‌ها خوب هستند. فکر می‌کنم بچه‌ها توان و استحقاق این کار را دارند و فقط امیدوارم بچه‌ها در روز مسابقات بهترین روز ورزشی خود را تجربه کنند. تیم ملی تحت هدایت عسکری خوب بوده و نتایج خوبی را گرفته است.

وی در خصوص ارتباط خود با کادرفنی تیم ملی تکواندو گفت: ارتباط من نه تنها با کادرفنی بلکه با کل خانواده تکواندو خوب است و فقط با مسئولان فدراسیون تکواندو ارتباط خوبی ندارم که نمی‌توانم در این خصوص نیز دروغ بگویم. این عدم ارتباط نیز به خاطر بدترین کارها و اقدامات علیه من است که باید دوستان روزی در آن دنیا پاسخگو باشند. من فعالیت ورزشی خود را در هیئت اجرایی کمیته المپیک انجام می‌دهم و معاون کاروان بازی‌های آسیایی و المپیک نوجوانان بودم.

قهرمان سابق تکواندو جهان در ادامه اظهار داشت: متاسفانه دوستان در فدراسیون تکواندو حاضر نیستند اینها را اعلام کنند و حتی در سالن مسابقات هیچ اشاره‌ای به پست من در کمیته ملی المپیک نکردند. هادی ساعی به کنار، اما اگر روز دوشنبه یکی دیگر از اعضای هیئت‌ اجرایی کمیته المپیک در سالن حاضر می‌شد به همین شکل رفتار می‌کردند؟ اعلام کردند که ساعی قهرمان است و خواستند که در جایگاه VIP بنشینم و من مثل همیشه حقیقت را می‌گویم، اما هیچ اشاره‌ای به پست من در هیئت اجرایی نکردند و نمی خواهند این کار را نیز انجام دهند.

ساعی در پاسخ به این سوال که بعد از سوءتفاهماتی که میان او میرهاشم حسینی بعد از مسابقات جهانی ایجاد شد، صحبتی با این ورزشکار داشته است، گفت: اصلا اجازه نمی‌دهند که با بچه‌های تیم ملی صحبتی داشته باشم. فدراسیون جهانی تکواندو من را به مسابقات جهانی 2017 کره‌جنوبی دعوت کرده بود و در طول مسابقات در VIP حضور داشتم و برای اینکه حاشیه‌ای ایجاد نشود به تیم ملی نزدیک نمی‌شدم. بیرون از سالن مسابقات یکی از بچه‌های تیم ملی به من ادای احترام کرد و عکسی با من گرفت که از تهران به او زنگ زدند چرا با ساعی عکس گرفتی و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردی.

وی تصریح کرد: آنها به این ملی‌پوش اعلام کرده بودند پولادگر از عکسی که با من گرفته است ناراحت می‌شود. شاید خود پولادگر نیز از این موضوع خبر نداشته باشد، اما این رفتارها اصلا درست نیست. از میرهاشم حسینی و فریبرز عسکری بپرسید اگر من در بازی‌های آسیایی اندونزی نبودم او به سر وزن می‌رسید؟ یک بار من این موضوع را مطرح نکردم و آنها نیز نمی‌خواستند کسی این موضوع را بداند. حسینی از من تشکر کرد و گفت استاد اگر شما نبودید سر وزن نمی‌رسیدم. سرپرست کاروان بودم و در ابتدا این کار را به خاطر وظیفه‌ام انجام دادم و اگر به جای تکواندو هر رشته دیگری نیز بود این کار را برای ورزشکار آن انجام می‌دادم.

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو تاکید کرد: هیچ وقت با بچه‌هایی تیم ملی مشکلی نداشتم و همیشه با آنها رفیق بودم و هنوز هم رفیق هستم. متاسفانه تکواندو ایران مانند کره‌شمالی شده و نه اجازه می‌دهند کسی از بیرون وارد شود و به کسانی که داخل هستند نیز اجازه نمی‌دهند از بیرون خبردار شوند. دوستان حلقه‌ای ایجاد کردند و فقط آدم‌های آن حلقه می‌توانند فعالیت کنند. آدم‌هایی که متاسفانه جای برخی‌ها اصلا آنجا نیست. همه اعتبار تکواندو ایران به تیم ملی است که خدا را شکر در حال حاضر تیم ملی خوبی داریم و امیدوارم اتفاق خاصی نیز نیفتد.

عضو هیئت‌ اجرایی کمیته ملی المپیک عنوان کرد: بعد از مسابقات جهانی صحبت‌هایم را به میرهاشم حسینی بد رساندند در حالی که اصلا نگفتم که حسینی در صورت حضور در مسابقات نمی‌توانست مدال بگیرد. حرفم این بود که با کسب مدال طلای حسینی باز هم به جایی نمی‌رسیدیم. بحث من اصلا شخصی نبود و اعتقاد داشتم عدم مدیریت باعث شده تا ورزشکار ما ویزا نگیرد. تمام تلاش این دوستان این است که من را با بچه‌های تیم ملی بد کنند و بگویند ساعی دوست نداشت طلا بگیری و از باخت تو خوشحال شد. آرزوی من این است کسی از تکواندو پیدا شود و تمام رکوردهای من را بزند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به دعوت فریبرز عسکری از خانواده تکواندو برای حضور در تمرینات تیم ملی، برنامه‌ای برای حضور در تمرینات خواهد داشت، یادآور شد: عسکری روز گذشته نیز به من این موضوع را اعلام کرد، اما آدم احساس می‌کند این گفتن یک نوع تعارف است. فریبرز عسکری دوست صمیمی من است و ارتباط خوبی نیز با او دارم، اما بنده خدا وقتی می‌خواهد کسی را دعوت کند خودش نیز می‌ترسد.

ساعی در پایان گفت: اینجا خانه من است و همانطور که گفتم از کسی دعوت نمی‌خواهم. امکان دارد حضور من در تمرینات نتیجه برعکسی برای ملی‌پوشان داشته باشد. طرف در خانه تکواندو می خواهد که در VIP بنشینم، اما می‌دانم بیرون از اینجا به دنبال اختلال و لطمه زدن به زندگی شخصی من است. هر کسی که اسم ورزش را می‌شنود فکر می‌کند همه در ورزش تختی و پوریای ولی هستند، اما متاسفانه ورزش اصل خود را از دست داده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها