کد خبر: 662508
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۲۰:۵۷:۴۹
| |

چطور برای سفرهای لحظه آخری آماده شویم؟

شما می‌توانید با تخفیف زیادی در توری را ثبت‌نام کنید که شاید با چند ماه پس‌انداز کردن هم نمی‌توانستید آن را بخرید.

چطور برای سفرهای لحظه آخری آماده شویم؟
کد خبر: 662508
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۲۰:۵۷:۴۹

یکی از لذت­بخش­ ترین فعالیت‌هایی که می‌توانیم در اوقات فراغت خود انجام دهیم، سفر کردن است. اما امروزه به‌دلیل زیاد شدن هزینه‌های سفر این تفریح جذاب برای افرادی سخت شده‌است. اینجاست که پای اصطلاح سفر یا تور لحظه آخری به میان می‌آید. 

قبل از آنکه به سراغ تورهای لحظه آخری بروید این مقاله را تا انتها بخوانید تا با این اصطلاح در دنیای گردشگری بیشتر آشنا شوید و بدانید چطور آن را پیدا کنید و برای رفتن به سفرهای لحظه آخری چه آمادگی‌هایی لازم است.

سفر لحظه آخری چیست؟

همان‌طور که می‌دانید تورهای گردشگری توسط آژانس‌های گردشگری طراحی و اجرا می‌شود. زمانی که یک آژانس متوجه شود که تمام ظرفیت توری که طراحی کرده است، به فروش نرسیده، معمولاً از چند ساعت مانده به شروع تور، اقدام به کاهش قیمت تور خود می‌کند. در اینجاست که شما می‌توانید تورهای لحظه آخری را پیدا کنید.

از کجا می‌توانیم تور یا سفر لحظه آخری تهیه کنیم؟

برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری باید مانند خرید تورهای معمولی اقدام کنید یا باید به دفتر آژانس‌های گردشگری بروید تا درباره‌ی تورهای لحظه آخری موجود پرس‌وجو کنید. احتمالاً این کار وقت زیادی را از شما می‌گیرد و نتیجه‌ای را هم در پی ندارد. می‌توانید با تلفن دفتر آژانس‌های گردشگری مورد اطمینانتان تماس بگیرید و نسبت به وجود تورهای لحظه آخری اطمینان حاصل کنید. البته در ابتدا باید تاریخ شروع تور را بدانید و از یک روز تا چند ساعت زودتر تماس بگیرید.

اگر به دنبال راه آسان‌تری برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری هستید، باید پیوسته به وب سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های معتبر سر بزنید و اگر متوجه شدید توری در چند ساعت مانده به شروع سفرش، قیمت کمتری پیدا کرد، آن را خریداری کنید.

راه‌حل مؤثر دیگری که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مجموعه‌ای از تورهای مختلف آژانس‌های معتبر را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و حتی با چند کلیک از روی گوشی خود قیمت آن‌ها را در طول روز مشاهده کنید، مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن بازار آنلاین خدمات سفر یا سفر مارکت است. با استفاده از این روش بدون آنکه به دفتر آژانسی مراجعه کنید یا به چندین وب‌سایت سر بزنید، می­توانید تورهای لحظه آخری را شکار کنید.

در وب‌سایت و اپلیکیشن بازار آنلاین خدمات سفر مجموعه از تورهای عرضه شده توسط چند ده وب‌سایتی آژانس گردشگری را می‌توانید مشاهده کنید.

با استفاده از این روش در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود، مطمئن می‌شوید که تورهای لحظه آخری توسط آژانس‌های معتبری عرضه شده است و مجموعه‌ای از تورهای مختلف که به مقصد مورد نظرتان سفر می‌کنند، زیر نظر دارید تا هر کدام از آن­ها که قیمت کمتری پیدا کرد سریعاً آن را خریداری کنید.

چطور برای سفر لحظه آخری آماده شویم؟

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید و کشور مقصد شما نیاز به ویزا دارند، به‌احتمال زیاد نتوانید با تورهای لحظه آخری به سفر خود بروید. بنابراین بهتر است که یکی از مقاصد بدون ویزا را انتخاب کنید.

می‌توانید به بازار آنلاین خدمات سفر مراجعه کنید یا تورهای چند روزه آژانس گردشگری معتبر را زیر نظر داشته باشید تا اگر متوجه شدید، توری با قیمت کمتر پیدا کرده و سریع‌تر آن را خریداری کنید.

بهتر است که یک لیست از وسایل ضروری سفر را در دسترس داشته باشید تا اگر توانستید تور لحظه آخری را خریداری کنید، سریعاً وسایلتان را آماده کنید.

می‌توانید یک چمدان نیمه آماده داشته باشید و بخشی از وسایل مهم سفرتان را در آن قرار دهید تا هرچه زودتر برای تورهای لحظه آخری آماده شوید.

فراموش نکنید که تورهای لحظه آخری غیر قابل‌پیش‌بینی هستند. بدین معنی که معلوم نیست که چه اتاقی در هتل نصیبتان می‌شود و صندلی پروازتان در کجا قرار دارد. لازم است که خودتان را برای بدترین شرایط ممکن آماده کنید چراکه حق انتخابی ندارید و با هزینه بسیار کمی آن‌ تور را خریداری کرده‌اید.

حتماً نسبت به آب‌وهوای مقاصدی که قصد خرید تورهای لحظه آخری آن را دارید، اطلاع کسب کنید تا تا بتوانید لباس مناسبی را از قبل مهیا کنید.

سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی آژانس گردشگری معتبر که تور موردعلاقه‌تان را برگزار می‌کنند، عضو شوید یا اگر می‌توانید شماره تلفن خود را به سیستم پیامکی آن‌ها وارد کنید تا اگر تور لحظه آخری پیدا شد، بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ را خریداری کنید.

می‌توانید اپلیکیشن سفرمارکت را برای گوشی هوشمند خود نصب کنید و به طور پیوسته قیمت تورهای گردشگری مورد علاقه تان را زیر نظر بگیرید تا اگر متوجه شدید توری قیمت کمتری پیدا کرد، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را خریداری کنید.

بلیط هواپیما لحظه آخری

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به سفر مورد علاقه خود بروید، اما هزینه کمتری کنید، پیدا کردن بلیط هواپیما لحظه آخری است. بلیط ­های هواپیما همانند تورهای لحظه آخری از یک روز تا چند ساعت مانده به شروع پرواز قیمت کمتری پیدا می‌کنند. برای پیدا کردن بلیط های لحظه آخری باید به سراغ بلیط ­های چارتری بروید. بلیط­های سیستمی نیز امکان تبدیل شدن به بلیط ­های لحظه­ آخری را دارند اما احتمال این تغییر، کمتر از بلیط ­های چارتری است.

به این نکته توجه کنید که در تمامی مسیرهای گردشگری نمی‌توانید بلیط چارتری را پیدا کنید. همچنین در هر زمان امکان پیدا کردن بلیط چارتری ارزان‌قیمت وجود ندارد. باید در فصول خلوت سال مانند دی و بهمن‌ماه به مقصدی بروید که پرتردد است و احتمال وجود بلیط چارتری در آن زیاد است؛ به طور مثال مسیر هوایی تهران به استانبول یا تهران به دبی.

در هنگام خرید بلیط هواپیما، در میان بلیطِ پروازهای مختلف بیشتر جستجو کنید تا بتوانید بلیطی را پیدا کنید که در چند ساعت مانده به شروع پروازش، قیمت کمتری پیدا می‌کند.

جمع بندی

اگر می‌خواهید در لحظات آخر به یک سفر جذاب و مهیج بروید، لازم است که بدانید چگونه می‌توانید تورهای لحظه آخری و بلیط هواپیما لحظه آخری را پیدا کنید. هنگام پیدا کردن تورهای لحظه آخری لازم است که به یکسری از نکات توجه کنید تا آمادگی بیشتری را برای سفر لحظه آخری خود داشته باشید. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه کردیم تا بتوانید به این اهداف برسید و از سفر لحظه آخر خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها