کد خبر: 662453
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۳:۲۹:۰۹
| |

اقدامات امنیتی در فرودگاه تهران و استانبول

اقدامات امنیتی در تمامی فرودگاه‌های جهان یکی از کارهایی است که با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود. این کار به منظور امنیت مسافران و پروازها به روش‌های مختلف و توسط افراد دوره دیده در این زمینه انجام می‌شود.

اقدامات امنیتی در فرودگاه تهران و استانبول
کد خبر: 662453
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۳:۲۹:۰۹

فرقی نمی‌کند که شما بلیط تهران استانبول یا هر مبدا داخلی و خارجی را تهیه کرده باشید، در هر صورت اقدامات امنیتی در فرودگاه انجام می‌شود که بهتر است از قبل راجع به آن اطلاع داشته باشید.

مراحل بازرسی و اقدامات امنیتی قبل از سفر

قبل از ان که سوار بر هواپیما شوید، باید از چند مرحله امنیتی عبور کنید.

  • در مرحله اول مدارک شناسایی مانند کارت پرواز، مدارک هویتی و پاسپورت برای پروازهای خارجی بررسی می‌شود. هیچ کس نمی‌تواند با مدارک پرواز شخص دیگری سوار بر هواپیما شود، حتی اگر هزینه آن را پرداخت کرده باشد یا حتی اعضای خانواده شخص باشد.

  • در مرحله دوم چمدان‌های افراد از دستگاه ایکس رد شده تا ماموران بتوانند به طور کامل درون آن را مشاهده کنند. در صورت مشاهده مورد مشکوک از فرد خواسته می‌شود چمدان خود را باز کند.

  • در مرحله سوم افراد توسط ماموران بازرسی بدنی خواهند شد. این کار در ایران و کشورهای اسلامی توسط مامورین همجنس انجام می‌شود.

  • تفتیش مواد ممنوعه از دیگر کارهای امنیتی است که قبل از پرواز انجام می‌شود. باید بدانید که موادی مانند اشیای تیز، مایعات بیش از اندازه مجاز(بیش از 100 میلی لیتر در هر بطری)، اجسام قابل اشتعال و اجسام دیگر ممنوع بوده و شما اجازه پرواز با ان‌ها را ندارید.

  • مرحله پایانی نیز نوبت به کنترل اضافی است. در صورتی که ماموران امنیتی متوجه موارد مشکوکی شوند، ممکن است از شخص بخواهند برای صحبت با ماموران امنیتی وارد اتاق مخصوصی شود.

چیزهایی که قبل از اقدامات امنیتی فرودگاه باید بدانیم

بعد از تهیه بلیط تهران استانبول یا هر مبدا و مقصد دیگر بهتر است قوانین مربوط به امنیت پرواز را بدانید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. گاهی اوقات یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث شود شما پرواز خود را از دست دهید.

وسایل شبیه به سلاح همراه نداشته باشید

گاهی اوقات ممکن است یک تفنگ یا شمشیر اسباب بازی فرزندتان در چمدان دردسر ساز شود. بهتر است از همراه داشتن وسایلی که شبیه به سلاح هستند، خودداری کنید.

با ماموران امنیتی همکاری کنید

هرگونه عدم همکاری شما با ماموران امنیتی می‌تواند آن‌ها را حساس کند و بی دلیل برای خود دردسر ایجاد کنید. بنابراین حتما با ماموران همکاری کرده و سوالات آن‌ها را دقیق پاسخ دهید.

هدیه کادوپیچ شده همراه نداشته باشید

در مواردی که شما همراه خود خود یک هدیه دارید و آن را کادو پیچ کرده‌اید، ماموران امنیتی از شما می‌خواهند که آن را باز کنید. بنابراین اگر می‌خواهید برای عزیزان خود سوغاتی و هدیه ببرید، آن را بعد از رسیدن به مقصد کادو بگیرید.

سیگار الکتریکی و وسایل مشابه همراه نداشته باشید

سیگارهای الکتریکی و وسایل مشابه به آن بسیار برای مخزن هواپیما خطرناک بوده و می‌تواند منجر به انفجار شود. از این رو در بازرسی بلیط تهران استانبول یا هر پرواز دیگر این وسیله الکتریکی از شما گرفته خواهد شد.

مدارک شناسایی را تکمیل کرده و همراه داشته باشید

پروسه اقدامات امنیتی کمی زمان بر بوده و می‌تواند باعث ایجاد صف‌های طولانی شود. برای آن که شما بتوانید این روند را سرعت ببخشید، بهتر است مدارک مورد نیاز مانند بلیط، کارت شناسایی و پاسپورت را همراه خود داشته باشید که بررسی آن در زمان کوتاه‌تری انجام شود.

وسایل فلزی همراه خود نداشته باشید

دستگاه اشعه ایکس به وسایل فلزی حساس بوده و باعث ایجاد آلارم می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از پرواز وسایل فلزی مانند کمربند، ساعت مچی یا وسایل زینتی خود را درآورید.

حمل حیوانات به کابین هواپیما ممنوع است

اگر می‌خواهید همراه با حیوان خانگی خود به سفر بروید، باید بدانید که حمل هر حیوان خانگی به داخل کابین هواپیما ممنوع است. برخی ایرلاین‌ها مکان مخصوصی برای حمل حیوانات در طول سفر در نظر گرفته‌اند اما برخی دیگر به طور کلی حضور حیوانات خانگی در پرواز ممنوع است. بنابراین اگر قصد سفر با حیوان خانگی خود را دارید، از قبل اطلاعات شرکت هواپیمایی و ایرلاین مورد نظرتان را بپرسید.

لپ تاب و دیگر وسایل بزرگ خود را از کیف خارج کرده و درون سینی قرار دهید

انجام این کار ضروری و اجباری نیست اما برای افزایش سرعت روند بازرسی بهتر است این کار را انجام دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها